۳.۸ میلیارد ریال برای عمران مناطق عشایری چالدران تخصیص یافت

ارومیه (پانا) - رییس اداره امور عشایر چالدران عنوان کرد امسال برای اجرای ۱۱ طرح عمرانی بخش عشایری در این شهرستان، سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.

کد مطلب: ۱۰۸۸۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
۳.۸ میلیارد ریال برای عمران مناطق عشایری چالدران تخصیص یافت

به گزارش ایرنا، صمد آرامش اظهار کرد: این طرح ‌ها شامل انتقال آب آشامیدنی، مرمت و بهسازی چشمه و ساماندهی ایل ‌راه ‌هاست.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۰۰ میلیون ریال برای طرح‌ های عمرانی عشایر تخصیص یافته بود، افزود: امسال این مبلغ به سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

رییس اداره امور عشایر چالدران ادامه داد: این شهرستان نظیر سال‌های گذشته میزبان عشایر کوچ رو از شهرستان‌های ماکو، پلدشت، شوط، خوی، سلماس و چایپاره خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۲۲۰ منطقه ییلاقی است، اضافه کرد: جمعیت عشایری کوچ رو به این شهرستان ۶۰۷ خانوار با بیش از ۳۰ هزار نفر و ۲۵۰ هزار راس دام خواهد بود.

وی افزود: این عشایر همه ساله کوچ خود را از اول تیرماه شروع و به مدت ۷۵ روز ادامه می دهند و ضمن بهره مندی از طبیعت زیبا و سرسبز و هوای سالم و پاک منطقه در طول این مدت اقدام به تولید انواع فرآورده های دامی و لبنی از جمله پنیر، گوشت، روغن، شیر و پشم می کنند.

وی اظهار کرد: شهرستان چالدران بیش از ۱۵۰ هزار هکتار مراتع سر سبز دارد که بیش از ۷۰ هزار هکتار آن به عشایر کوچ رو شهرستان‌های شمال استان اختصاص داده شده است.

چالدران یکی از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی با کشور ترکیه هم مرز است.

۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار