گلایه محسن هاشمی از رکود ۳ ساله در ساخت مسیرهای جدید مترو

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت سال پایانی دوره پنجم شورا، زمانی است که شهروندان باید دستاوردهای مدیریت شهری را مشاهده کنند.

کد مطلب: ۱۰۸۸۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
گلایه محسن هاشمی از رکود ۳ ساله در ساخت مسیرهای جدید مترو

محسن هاشمی در ابتدای دویست و هجدهمین جلسه شورای شهر تهران، با اشاره به افتتاح بوستان ارتش گفت: ابتدا لازم است که از شهردار تهران و همچنین ارتش برای در دسترس مردم قرار گرفتن پادگان 06 و تبدیل آن به بوستان ارتش که دیروز افتتاح شد قدردانی کنم. با توجه به اینکه یکسال تا انتخابات شورای ششم باقیمانده است، در سال پایانی دوره پنجم شورا قرارداریم. این زمانی است که باید از اقدامات این دوره نتیجه گیری شود و شهروندان دستاوردهای مدیریت شهری را مشاهده کنند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: با توجه به مشکلاتی که در این دوره در فرایند توسعه شهر ایجاد شد، تغییرات مکرر در مدیریت شهری و شرایط سخت اقتصادی کشور، از مهمترین آنها محسوب می‌شدند. انتظارات عمومی از اقدامات توسعه‌ای و زیرساختی در این دوره هنوز محقق نشده است. به همین دلیل برنامه‌های اولویت‌محور تحقق‌پذیر از سوی شورا مطرح شد که با استقبال دکتر حناچی و همکاران او مواجه شد.

وی تاکید کرد: در سال باقیمانده به نظر می‌رسد که فرصت و منابع برای اجرای همه طرح‌ها وجود نداشته باشد اما اگر شهرداری بتواند در چند حوزه کلیدی موفق عمل کند، می‌تواند به نوعی نماد دستاوردهای این دوره از منظر افکار عمومی تلقی شود. در حوزه نخست، نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، از طریق تامین اتوبوس و واگن مترو که بتواند با افزایش تقاضای سفر در ابتدای سال تحصیلی، از ازدحام و شرایط ناایمن برای گسترش بیماری کرونا جلوگیری کند.

هاشمی ادامه داد: اولویت دیگر، فعالیت مجدد در حوزه ساخت مترو است، که با توجه به رکودی سه ساله در ساخت مسیرهای جدید مترو، عملیات احداث خطوط 8 تا 11 به سرعت آغاز شود. در حوزه پسماند و محیط زیست، اجرای طرح جامع پسماند آغاز شود. شرایط غیربهداشتی جمع‌آوری و دفن زباله و معضل فعالیت مافیای زباله و کودکان کار ساماندهی شود.

رئیس شورای شهر تهران همچنین افزود: در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده و مسکونی با تعریف پهنه «تی»، بارگذاری در اطراف کریدورهای پرظرفیت حمل و نقل عمومی انجام شده و هم ارائه خدمات به شهروندان تسهیل شود، هم ترافیک و استفاده از خودروهای شخصی کاهش یابد و هم منابع برای توسعه سیستم حمل ونقل عمومی تامین شود و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار هم در این مناطق تسریع و شتاب گیرد.

وی یادآور شد: البته طبیعی است که بروکراسی حاکم بر شهرداری و سایر دستگاه‌های مرتبط نظیر سیستم بانکی، شورای‌عالی شهرسازی و وزارتخانه‌های مرتبط ممکن است در برابر ایجاد شتاب در تحقق اولویت‌ها، مقاومت کنند اما هنر و جسارت مدیران باید به اندازه‌ای باشد که با ریسک‌پذیری و اراده جدی، حداقل در اولویت‌ها فعالیت مدیریت شهری را شتاب ببخشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار