باقرزاده: فرمول‌های رسیدن به آموزش باکیفیت باید از نو نوشته شود

تهران (پانا) - رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی با اشاره به اینکه بحران کرونا اکوسیستم آموزشی را به هم زده است بر ضرورت بازنگری در فرمول آموزش باکیفیت تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
باقرزاده: فرمول‌های رسیدن به آموزش باکیفیت باید از نو نوشته شود

علی باقرزاده در نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با مدیران استارت‌‌آپ‌های آموزشی در اردوگاه شهید باهنر تهران، درباره تلاش‌های صورت گرفته در دوره بحران کرونا که باعث تعطیلی مدارس شد بیان کرد: «ماموریت اول ما تامین دسترسی کودکان لازم التعلیم به آموزش و ماموریت دوم تلاش برای تضمین یادگیری با کیفیت است. امروز نرخ جذب خالص کودکان در دوره ابتدایی به بالای ۹۹ درصد رسیده است. نرخ جذب در دوره متوسطه هم رقم خوبی است که این رقم به ۹۶ درصد رسیده است.»

باقرزاده با بیان اینکه دسترسی به آموزش توام با کیفیت مناسب، با چالش‌هایی مواجه است، افزود: «در آموزش و پرورش مسیری را با قواعد قبلی طی می‌کردیم که از چندماه گذشته، کرونا، اکوسیستم‌ها از جمله اکوسیستم آموزش را برهم زد، نقشه و فرمول‌هایی که برای رسیدن به کیفیت داشتیم نیز دچار تغییراتی شد.»

وی اضافه کرد: «لازم است این فرمول‌ها متناسب با شرایط جدید نوشته شوند تا ماموریت آموزش و پرورش دچار خدشه نشود.»

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش در ادامه به راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) اشاره کرد و گفت: «امروز شبکه شاد یکی از بزرگترین اپلیکیشن‌های کشور با ترافیک، فراگیری و امنیت بالا است که تحت مالکیت آموزش و پرورش است.»

باقرزاده در پایان شبکه شاد را یک میدان دانست که همه با هر مختصاتی می‌توانند از آن عبور کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار