استاندار: رعایت فاصله هوشمند راهکار اصلی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی است

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان‌غربی بر لزوم تقویت نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در صنوف، دستگاه‌های اداری و بازارها تاکید کرد و گفت روند نگران‌کننده شیوع بیماری کرونا می‌طلبد تا مردم و مسوولان نسبت به اجرای فاصله‌گذاری هوشمند، حساسیت بیشتری داشته باشند تا زمینه جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری فراهم شود.

کد مطلب: ۱۰۸۸۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
استاندار: رعایت فاصله هوشمند راهکار اصلی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی است

محمدمهدی شهریاری در چهل و دومین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان غربی عنوان کرد: مصوبات ستاد استانی باید به طور کامل توسط فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اداری، اجرایی شود.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز باید با حساسیت زیاد بر اجرای مصوبات و دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت کرده و دستگاه‌های کم کار را معرفی کند تا در صورت نیاز با آنان برخورد شود.

استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با شیوع بیشتر بیماری کرونا، آگاه‌سازی و اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه هاست که باید کارهای خلاقانه در این خصوص مدنظر باشد.

شهریاری بر استفاده از ماسک در فضاهای پرتراکم تاکید کرد و افزود: رعایت دستورهای بهداشتی، پرهیز از تجمع و رعایت فاصله گذاری اجتماعی سه اصل اساسی قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا به شمار می‌رود.

رویکرد اصلی دولت پس از مهار اپیدمی کرونا به وضوح «حفظ جان مردم به طور همزمان در مقابل کرونا و آثار سوء اقتصادی ناشی از آن است» و در حقیقت دولت سیاست سلامت‌محوری را دنبال می‌کند.

این سیاست سلامت‌محور علاوه بر نظام پویای بهداشت و سلامت به پایه‌های قوی اقتصادی برای حفظ زندگی چند دهک پایین جامعه نیازمند است و این یعنی ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد.

از سوی دیگر نیز ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند فیزیکی بر اساس همین سیاست سلامت‌محور هم به جهش در تولید سرمایه اجتماعی و میزان مشارکت‌پذیری مردم وابسته است.

تاکنون حدود ۱۷۰ هزار نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده که نزدیک به ۲.۵ درصد آمار جهانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار