کشف ۹۳۸ پرونده تخلف اصناف در آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا) - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال جاری ۹۳۸ فقره پرونده تخلف اصناف در این استان شناسایی و تشکیل شده که میزان تخلف این پرونده ها به بیش از ۵۰ میلیارد ریال می‌رسد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
کشف ۹۳۸ پرونده تخلف اصناف در آذربایجان‌غربی

علیرضا محمودی اظهار کرد: این میزان پرونده تخلف در قالب ۲۰ هزار و ۴۸۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، غیرصنفی، توزیعی، تولیدی و خدماتی کشف شده است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت ۱۷۳ مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان ثبت شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: بعد از بررسی و رسیدگی به شکایات دریافتی مردمی، ۶۲ مورد متخلف و ۱۰۶ مورد غیر متخلف شناخته شد و پنج مورد نیز در دست بررسی است.

محمودی ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه احتکار، گران‌فروشی، ارائه‌نکردن فاکتور فروش، توزیع خارج از شبکه، درج‌نکردن قیمت بر روی کالا و هرگونه تخلف صنفی دیگر، بازرسان این سازمان را مطلع کنند.

وی تاکید کرد: سامانه شبانه‌روزی ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی آماده دریافت گزارش، شکایت و پیشنهاد شهروندان است.

رسیدگی به قیمت‌ها و بازرسی از واحدهای صنفی در طول سال از وظایف سازمان صنعت، معدن و تعزیرات حکومتی است؛ چهار درصد از واحدهای صنفی کشور در این استان قرار دارد.

۱۰۳ هزار و ۳۹۱ واحد دارای پروانه در این استان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۵۶۷ مورد در بخش تولید، ۴۹ هزار و ۹۷۱ واحد در بخش توزیع، ۱۳ هزار و ۶۴۹ واحد در بخش خدمات و ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحد نیز در بخش خدمات فنی فعالیت می‌کنند، این تعداد واحد پروانه‌دار در قالب ۱۷ اتاق اصناف و ۲۳۵ اتحادیه صنفی فعالیت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار