لطفی: رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به یکدیگر یادآوری کنیم

شیراز (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر مشارکت مردم در دعوت یکدیگر به رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به عنوان گامی مهم در پیشگیری از انتقال کروناویروس تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
لطفی: رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به یکدیگر یادآوری کنیم

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهرزاد لطفی در نود و سومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با تاکید بر ماسک زدن در مکان‌های شلوغ و پُرتردد، گفت: مردم در صورت بیرون آمدن از منزل، باید از ماسک استفاده کرده و مرتب دستان خود را ضدعفونی کنند.

او با قدردانی از تلاش کارشناسان بهداشت برای انجام تب سنجی و نظارت بر رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه شیراز، بر اهمیت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی و تاثیر آن در کاهش آمار شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور تاکید کرد.

لطفی با اعلام انجام هزار و ۵۹ مورد نمونه تست کرونا در روز گذشته تاکنون در فارس؛ آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، موارد مثبت قطعی و تجمعی مبتلایان در استان، ادامه ثبت داده‌ها در سامانه CORONA LAB در فارس و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس را به همراه دیگر اعضای این ستاد بررسی کرد.

در ادامه علیرضا میراحمدی زاده، عضو کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با ارائه گزارشی از اقدامات این کارگروه، وضعیت کرونا در استان‌های همجوار فارس را بررسی کرد و هشدار داد: با توجه به گرمای هوا در مراکز مسقف، نگهداشتن هوای سرد در مکان‌های محبوس شده نیز می تواند دیگر عامل انتشار این ویروس شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار