فرماندار اسلامشهر :

ضرورت همکاری شهروندان اسلامشهری دراجرای مرحله دوم طرح غربالگری ویروس کرونا

اسلامشهر (پانا) - فرماندار اسلامشهر با اشاره به آغاز اجرای مرحله دوم غربالگری ویروس کرونا و با هدف شناسایی مبتلایان و ناقلان ویروس کرونا خواستار همکاری مردم جهت اجرای مناسب این طرح شد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت همکاری شهروندان  اسلامشهری دراجرای مرحله دوم  طرح غربالگری ویروس کرونا

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اسلامشهر، مسعود مرسلپور در جلسه ستاد مقابله با ویرس کرونا شهرستان و در سخنانی اظهار کرد: تاکنون افراد مسن، مبتلایان به بیماریهای مزمن و زنان باردار تحت پوشش مرحله دوم غربالگری کرونا قرار گرفتند و در حال حاضر تماس با سایر ساکنان شهرستان آغاز شده است.

او در ادامه ضمن قدردانی از اقدامات جهادی مدیریت و کارکنان شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان امام رضا (ع) از زمان شیوع ویروس کرونا در اسلامشهر افزود: شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر موفق شد با ایجاد هماهنگی مناسب بین بخشی در شهرستان، اقدامات ارزشمندی جهت پیشگیری، مقابله، رصد، کنترل و مدیریت میدانی بیماری کووید-19 در شهرستان انجام دهند.

مرسلپور با بیان اینکه از ابتدای اسفند نود و هشت تا امروز ۳۷۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان امام رضا (ع) اسلامشهر بستری شده اند، ادامه داد: با تلاش شبانه روزی کادر درمانی و پزشکی این بیمارستان ۸۳ درصد این بیماران از جمله یک بیمار دو ساله و پیرمرد یکصد و یک ساله با بهبودی کامل از این بیمارستان ترخیص شدند.

فرماندار اسلامشهر تصریح کرد: بیست نفر از پرستاران و پرسنل بیمارستان امام رضا(ع) و پنج نفر از پزشکان این بیمارستان نیز به ویروس کرونا مبتلا شدند که بحمدا... همگی آنان بهبود یافتند.

او در ادامه با بیان اینکه در روزهای اخیر مردم کمتر نکات بهداشتی را رعایت می کنند افزود: شستن دستها، زدن ماسک در محافل عمومی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی باید مورد توجه همگان باشد.

رییس ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان بر ضرورت استفاده کلیه کارکنان ادارات اسلامشهر از ماسک تاکید کرد و گفت: ثبت نام از دانش آموزان در مدارس باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام شود و بخشداری ها، شهرداری ها و سایر دستگاه های ذی‌ربط نیز باید بر مبنای نظر شبکه بهداشت و درمان تبلیغات محیطی و آگاهی بخشی به مردم در سطح شهرها و روستاها را ادامه دهند.

مرسلپور درباره برپایی تجمعات مختلف از جمله برگزاری مراسم عروسی و ختم در محیط سربسته و همچنین برگزاری مراسم در آرامستان های شهرستان تصریح کرد: برگزاری یا عدم برگزاری اینگونه مراسم بر اساس ابلاغیه ها و دستورالعمل های ستاد ملی و استانی کرونا که توسط شبکه بهداشت و درمان در اختیار متولیان امر قرار گرفته صورت می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار