استاندار کرمانشاه آغاز ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها را اعلام کرد

کرمانشاه (پانا) - استاندار کرمانشاه با اشاره به شیوع و ورود به پیک دوم بیماری کرونا در استان از آغاز ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها خبر داد و گفت نظارت بر اجرای صحیح شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای حفظ سلامت مردم تشدید می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۸۸۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کرمانشاه آغاز ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها را اعلام کرد

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در سرسرای شهدای دولت، با تاکید بر اینکه، مشارکت مردم و رعایت توصیه های بهداشتی برای کنترل و مهار بیماری کرونا ضروری است، افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت در خصوص لزوم استفاده مغازه داران و صاحبان کسب و کار از ماسک اقدام و نظارت مستمر انجام دهد.

او همچنین خواستار راه اندازی مجدد استودیو سلامت باتوجه به شیوع و ورود به پیک دوم بیماری توسط صدا و سیما با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در استان شد و گفت: اطلاع رسانی و فعالیت های آموزشی در سطح جامعه باید بیشتر شود و از ظرفیت های موجود برای ارتقاء سطح آگاهی مردم برای انجام اقدامات پیشگیرانه استفاده شود.

او در ادامه با اعلام اینکه فعالیت تمام تالارهای عروسی از امروز ممنوع است، گفت: کمیته نظارت بر اجرای مصوبات بر این مهم نظارت خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه همچنین اعلام کرد که بازارچه جوانرود بر اساس مصوبه ستاد استانی و پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی از امروز به مدت یک هفته تعطیل است.

بازوند از شهرداری کرمانشاه خواست محدودیت های تردد در آرامستان‌ها، آیین های ختم و عزاداری را به مردم اطلاع رسانی کند و همچنین یادآور شد که شهرداری کرمانشاه ساماندهی وضعیت دست فروش ها را در اولویت قرار دهد و در صورت فعالیت، فاصله گذاری اجتماعی کاملاً رعایت شود.

وی از مردم نیز خواست از چاپ اعلامیه تحریم خودداری نمایند و اعلام کرد که حضور مداحان در مراسم های تشییع و ختم ممنوع است.

نکته دیگر مورد تاکید استاندار کرمانشاه ضرورت استقرار سیستم نوبت دهی الکترونیک در مطب های خصوصی بود که بازوند تاکید کرد این مورد باید به سرعت در دستور کار قرار گیرد که از تجمع مردم در مراجعه به مطب پزشکان جلوگیری شود.

او تاکید کرد که آموزش و پرورش نیز تعداد حوزه های امتحانات نهایی را افزایش دهد که دانش آموزان با فاصله اجتماعی مناسب در آزمون حضور یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار