362 بیمار مشکوک به کرونا در مازندران بستری هستند

ساری (پانا) - 362 بیمار مشکوک به کرونا در حال حاضر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

کد مطلب: ۱۰۸۸۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
362 بیمار مشکوک به کرونا در مازندران بستری هستند

بر اساس اطلاعیه ستاد اطلاع رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا مازندران در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و 13 نفر نیز در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری شدند.

همین مدت تعداد 34 نفر از افراد مشکوک بستری شده، از این بیمارستان‌های مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

هم اکنون 362 بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که 77 نفر آنان در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند.

حامد روحانی‌زاده معاون معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران امروز افزایش تعداد مسافر در استان از تعطیلات عید فطر تاکنون و کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را نگران‌کننده خواند و این امر را عامل افزایش تعداد بیماران کرونایی در استان برشمرد.

استاندار مازندران نیز در حاشیه ستاد ملی کرونا، ضمن اشاره به افزایش تعداد مسافر در تعطیلات اخیر نسبت به ماه‌های گذشته و نیز گردشگرپذیر بودن استان در ماه تابستان، محدودیت‌هایی که قابل اعمال شدن هست را مربوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و بر لزوم توجه به معیشت و اقتصاد مردم در کنار سلامت آنان تأکید کرد.

بستری شدن 63 بیمار در 24 گذشته در مازندران در حالی که این عدد در روزهای گذشته نیز حول و حوش 70 تا 60 نفر بوده، نشان از روند صعودی ابتلا به کووید19 در استان دارد.

مسئولان همچنان از مردم و اصناف می‌خواهند که پروتکل‌های بهداشتی را الزاما به صورت کامل و دقیق رعایت و به هشدارهای وزارت بهداشت درمورد عواقب عدم رعایت پروتکل‌ها توجه کنند.

رعایت اصول بهداشتی مانند رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک، ضدعفونی دائم سطوح، شستشوی دست‌ها هر یک ساعت یکبار، پرهیز از سفر (درون و خارج استان) از مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا است که ماه‌هاست بر آن تأکید می‌شود در حالی که با توجه به افزایش دمای هوا، تمایل مردم به استفاده از ماسک کمتر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار