رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان:

بیشترین مبتلایان کرونا افراد بدون علامت هستند

دشتستان(پانا)_ رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت بیشترین مبتلایان کرونا مربوط به افراد بدون علامت است که با بیماریابی فعال توسط مراقبین سلامت شناسایی‌شده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۸۸۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
بیشترین مبتلایان کرونا افراد بدون علامت هستند

ماریا خویش دوست در گفتگوی با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: با راه‌اندازی ۳ مرکز سرپایی ۱۶ و ۲۴ ساعته در شهرستان دشتستان تعداد مبتلایان بیشتری شناسایی‌شده‌اند که تا پایان قرنطینه خانگی تحت پیگیری و مراقبت مستمر قرار می‌گیرند.
خویش دوست با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون بیشترین نمونه‌ها جهت افراد مشکوک به کووید-۱۹ در این مراکز انجام‌گرفته است، افزود: بیش از ۱۶۰۰ نمونه تست کرونا در بیمارستان و مراکز سرپایی انجام‌گرفته که تاکنون از این تعداد ۳۵۲ نفر از آن‌ها مثبت گزارش‌شده است.
وی بیان کرد: از ۳۵۲ نفر مبتلای شهرستان، ۹۸ نفر بهبودی قطعی یافته‌اند و ۲۴۶ نفر نیز در قرنطینه خانگی به سر می‌برند که روزانه توسط مراقبین سلامت به‌صورت حضوری و تلفنی پایش می‌شوند و کارشناسان تغذیه و روان نیز مشاوره‌های تغذیه‌ای و روانی خود را به‌صورت تلفنی به بیماران ارائه می‌کنند.
خویش دوست اظهار کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا در شهرستان دشتستان، ۲۵ مرکز خدمات جامع سلامت و ۳ مرکز سرپایی ۱۶ و ۲۴ به افراد تحت پوشش خود خدمات ارائه می‌کنند.
وی همچنین گفت: با راه‌اندازی مراکز سرپایی ۱۶ و ۲۴ ساعته، بیش از ۲۵۰۰ نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند که برای بیش از هزار و پنجاه نفر از آن‌ها تست کرونا انجام‌شده و همگی آن‌ها به‌صورت سرپایی خدمات درمانی را دریافت نموده‌اند.
رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان ادامه داد: مادران باردار و بیماران زمینه‌ای و خاص به‌صورت مستمر توسط مراقبین سلامت با شماره ۴۰۳۰ غربالگری می‌شوند.
خویش دوست تصریح کرد: افرادی نیز که دارای علائم بیماری‌های حاد تنفسی ازجمله سرفه، تب بالا و تنگی نفس هستند و یا مواجه ای با افراد مثبت داشته‌اند می‌توانند با مراجعه به این مراکز و معاینه توسط پزشک کشیک، از آخرین وضعیت جسمانی خود مطلع شوند.
دبیر کرونای شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: همه شهروندان گرامی با رعایت نکات بهداشت فردی ازجمله شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، پوشیدن ماسک، لغو مسافرت‌های غیرضروری، عدم حضور در اجتماعات شلوغ، رعایت فاصله اشخاص با یکدیگر بخصوص بیماران دارای علائم حاد تنفسی، پوشش مناسب دهان و بینی در هنگام عطسه و سرفه، عدم دست دادن و روبوسی‌های بی‌مورد می‌توانند از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های نفسی ازجمله کووید۱۹ پیشگیری نمایند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار