استاندار مازندران: متاسفانه در سواحل شاهد بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی بودیم

ساری (پانا) - استاندرا مازندران با اشاره به اینکه در چند روز اخیر شاهد وضعیت نامطلوبی از نظر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودیم، تأکید کرد که این اتفاق، فقط مردم استان ما را درگیر نمی‌کند و با برگشت مسافران به استان‌های خود، آن استان‌ها هم را هم درگیر این بیماری می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۸۷۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار مازندران: متاسفانه در سواحل شاهد بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی بودیم

احمد حسین‌زادگان در حاشیه ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولویت اول ما همیشه سلامت مردم بوده و هست و در کنار آن معیشت و اقتصاد آنان نیز اهمیت دارد، تأکید کرد که در این زمینه باید به نقطه تعادل میان سلامت و معیشت برسیم و این امر، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی پروتکل‌های بهداشتی که دائما تذکر داده می‌شود، امکان‌پذیر است.

او با یادآوری اینکه مازندران در تابستان جزو استان‌هایی است که بیشترین مسافر و گردشگر را دست‌کم تا پایان شهریور به خصوص در سواحل دارد، به حضور مسافران در تعطیلات اخیر در سواحل استان اشاره کرد و گفت: «در چند روز اخیر شاهد وضعیت نامطلوبی از نظر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودیم که این اتفاق، فقط مردم استان ما را درگیر نمی‌کند و با برگشت مسافران به استان‌های خود، آن استان‌ها را هم درگیر این بیماری می‌کند.»

استاندار مازندران تأکید کرد که برای برقرار بودن وضع معیشت مردم و نیز سلامت مردم، از مشاغلی که با مسافران در ارتباط هستند، می‌خواهیم که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و مردم استان نیز که میزبان هستند، گمان نکنند کرونا تمام شده است.»

حسین‌زادگان با بیان اینکه همچنان روزانه آمار مبتلا و فوتی مربوط به کرونا داریم، یادآوری کرد که با این ویروس در طول حداقل چند سال آینده باید زندگی کنیم و تنها راه حل آن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

استاندار مازندران ضمن اشاره به اینکه بخش زیادی از مشاغل و حرف استان بخصوص در شهرهای ساحلی منوط به پذیرش مسافر است، گفت: «محدودیت‌های اعمال شده از طرف ما، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است؛ مثل استفاده از ماسک و شستن دستها. البته بازرسی ها تشدید شده و می‌شود و در این ایام اگر اصناف یا اماکنی پروتکل‌ها را رعایت نکنند، با وجود میل باطنی‌مان، در قالب تعزیرات و مصوبات ستاد ملی کرونا جریمه می‌شوند.

حسین‌زادگان اعلام کرد: ورودی‌های مسافر به استان در تعطیلات اخیر نسبت به سال گذشته، 13 تا 14 درصد کاهش داشته است، ادامه داد: «اما از آنجایی که خود مردم مازندران نیز به شهرهای استان سفر کرده‌ یا به سواحل رفته‌اند و تردد داخلی داشته‌اند، در مجموع حدود 12 درصد افزایش تردد داشته‌ایم.

او به تصمیمات ستاد ملی کرونا که امروز اعلام شد، اشاره کرد و گفت: «بر اساس این تصمیمات، آیین نماز جمعه در شهرستان‌های با وضعیت زرد با رعایت پروتکلهای بهداشتی از اول تیرماه برگزار می‌شود.»

به گفته حسین‌زادگان، مهدهای کودک و مراکز قرآنی و آموزشگاه‌های خصوصی از اول تیرماه بازگشایی می‌شوند. همچنین کنسرت‌ها و جشنهای فرهنگی و سینما با 50 درصد ظرفیت و تورهای داخلی نیز اجازه فعالیت خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار