رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس خبر داد:

عدم ثبت نام قطعی نوآموزان فاقد شناسنامه سلامت در کلاس اول/ سنجش سلامت بیش از 26 هزار نوآموز در فارس

خبرگزاری پانا: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس از جلوگیری از ثبت نام نوآموزان فاقد شناسنامه سلامت در کلاس اول در سال تحصیلی آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۸۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حسینعلی اتحادنژاد با بیان اینکه طرح غربالگری نو آموزان بدو ورود به دبستان از ابتدای خرداد ماه در 68 پایگاه ثابت و بیش از 30 پایگاه سیار آغاز به كار کرده است، اضافه کرد: پیش بینی می شود بیش از 80 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در استان فارس در این طرح شركت كند.


وی گفت: دراین مدت بیش از 26 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان ضمن مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت، مورد ارزیابی قرار گرفته اند.


اتحادنژاد ابراز داشت: سنجش نوآموزان در دو مرحله مقدماتی (غربالگری) برای تمامی نوآموزان ومرحله تشخیصی برای نوآموزانی كه درمراحل سنجش مشكوك به اختلال بوده اند، دست كم در 13 زمینه مختلف انجام می شود.


رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس اذعان داشت: در برخی از زمینه ها، كودكان مشكوك به مشكل جهت معاینات تكمیلی به متخصصین مربوطه ارجاع شدند و در موارد دیگر كودكان درمعرض خطر پس از شناسایی، توصیه هایی به والدین آنها جهت مراقبت بیشتر از ارائه شد.


اتحادنژاد اضافه کرد: بیش از 23 هزار نوآموز یعنی معادل 89.5 درصد به مدارس عادی معرفی شده اند و بیش از دو هزار و 700 نوآموز دیگر یعنی معادل 10.5 درصد مشكوك به مشكل تشخیص داده شده و جهت ارزیابی های تكمیلی به مرحله تخصصی ارجاع یافته اند.


وی در خصوص فراوانی مشكلات نوآموزان ارجاع شده به مرحله تخصصی نیز اظهار داشت: از بیش از دو هزار و 700 نوآموز ارجاع شده به مرحله تخصصی 722 نفر معادل 2.8 درصد مشكوك به مشكل بینایی، 426 نفر معادل 1.6 درصد مشكوك به مشكل شنوایی و همچنین یک هزار و 286 نفر معادل 4.9 درصد شامل نوآموزانی می شود كه در مرحله آزمون آمادگی تحصیلی نمره لازم را كسب نكرده اند و تعداد 321 نوآموز معادل 1.2 درصد مشكوك به بیش از یك مشكل بوده اند.


اتحادنژاد خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده در سال تحصیلی آینده هیچ نو آموز كلاس اولی بدون شناسنامه سلامت در دبستان ها ثبت نام قطعی نخواهد شد.


به گزارش خبرنگار پانا، اجرای طرح مذكور تا 20 شهریور سال جاری در اكثر مناطق استان ادامه خواهد یافت و از تمامی والدین دارای فرزند شش ساله كه تاكنون در طرح غربالگری نوآموزان بدوورود به دبستان شركت نكرده اند، تقاضا شده است تا هرچه سریعتر جهت انجام ارزیابی ها و دریافت شناسنامه سلامت برای ثبت نام قطعی فرزندشان اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار