نبود بودجه برای استقرار بیش از یک ناو آمریکا در خلیج فارس

خبرگزاری پانا: یک مقام ارشد نظامی آمریکایی اعلام کرد: کاهش بودجه مانع از بازگشت دومین ناو هواپیمابر آمریکایی به خلیج فارس در سال مالی 2014 خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۸۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، شبکه خبری بلومبرگ به نقل از جاناتان گرینرت، رییس عملیات‌های نیروی دریایی آمریکا گزارش داد که بودجه 14 میلیارد دلاری برآورد شده که نیروی دریایی در پی کاهش بودجه دریافت می‌کند، باعث محدودیتش به اعزام یک ناو در خلیج فارس و یک ناو در غرب اقیانوس آرام در سال مالی پیش رو می‌شود که از اول اکتبر آغاز می شود.

وی در کنفرانسی خبری در پنتاگون گفت: برای اعزام دومین ناو به منطقه خلیج فارس، نیروی دریایی باید از هزینه‌های لازم در بخش آموش بکاهد.

در پی پیش‌بینی‌ها مبنی بر کاهش بودجه در ماه فوریه، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که اعزام ناو "هری. اس.ترومن" به منطقه خلیج فارس را به تاخیر می‌اندازد تا بتواند در مخارج صرفه جویی کند.

گرینرت گفت: نیروی دریایی آمریکا در حال حاضر فقط یک گروه ضربت آماده اعزام به خلیج فارس یا غرب اقیانوس آرام در صورت نیاز به افزایش حضور نیروها دارد. در حالی که سال گذشته سه ناو در دسترس داشت.

تصمیم برای اعزام دومین ناو در سال آینده در حالی اعلام می شود که به گفته گرینرت دزدی دریایی در خلیج عمان در هشت ماه گذشته با افزایش روبرو بوده است.

وی همچنین گفت: هیچ نشانه ای از این که کاهش ناوها باعث تغییر رفتار نیروی دریایی ایران شده باشد، دیده نشده است.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار