برگزاری آزمون برای مقطع تحصیلی ابتدایی البرز ممنوع شد

کرج (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان البرز برگزاری آزمون پایان سال تحصیلی برای مقطع ابتدایی این استان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را ممنوع اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آزمون برای مقطع تحصیلی ابتدایی البرز ممنوع شد

به گزارش ایرنا، محرم الهویی اظهار کرد: تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی دوره ابتدایی با محوریت معلم و مدیر و طرح در شورای مدرسه انجام می‌شود و هر گونه آزمون و امتحان پایانی (پایه اول تا پنجم) ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: در خرداد ۹۹ از جمله امتحانات هماهنگ پایه ششم نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا ملغی اعلام شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان البرز به آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ابتدایی تحلیل و تفسیر وضعبت یادگیری دانش آموزان تا اسفندماه بر اساس فعالیت های طول سال پرداخت و خاطرنشان کرد: ارزشیابی دانش آموزان بر اساس پوشه کار، چک، لیست، فعالیت های کلاسی، تکالیف مهارت محور و سایر ابزارهای جمع آوری اطلاعات و از اسفند ماه ۹۸ به بعد ازطریق پیام رسان شاد و خود آموز بهاری و نمون برگ ها، آزمون های عملکردی و سایر فعالیت های متنوع انجام شده است.

وی یادآور شد: عملکرد دانش آموزان توسط معلم تنظیم و برای تایید به شورای مدرسه واگذار می شود.

الهویی تصریح کرد: دردوره ابتدایی ارتقاء دانش آموز فرایندمحور است و با توجه به شرایط کنونی آزمون پایانی و امتحان به عنوان ملاک ارتقا وجود ندارد و طبق دستور العمل ارزشیابی توصیفی عمل می شود.

وی اضافه کرد: مدیران و معلمان مدارس موظف هستند برای آن دسته از دانش آموزانی که به دلیل عدم دسترسی به فناوری ها، برنامه های تلویزیونی و به هردلیل دیگری در یادگیری محتوای درسی باقیمانده از زمان تعطیلی مدارس ضعف دارند برنامه مشخص جبرانی با محوریت معلم کلاس را تعیین کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش البرز ادامه داد: معلمان مدارس به همراهی مدیر مدرسه موظف به تکمیل نمون برگ جدول بررسی وضعیت پوشش تحصیلی دانش آموزان هستند.

وی عنوان کرد: چنانچه دانش آموزی با توجه به تحلیل و تفسیر اطلاعات و داده ها به انتظارات نرسیده باشد برنامه تکمیلی خرداد ماه را ضمیمه فرم کند و با همکاری مدیر مدرسه شرایطی را ایجاد کنند که دانش آموزان به استانداردهای لازم دست یابند.
الهویی با بیان اینکه براساس ارزشیابی توصیفی اعلام عدم ارتقاء دانش آموز به پایه بالاتر در خرداد ماه نیز ممنوع است، خاطرنشان کرد: اولیا نگران یادگیری دانش آموزان نباشند؛ زیرا معلمان تلاشگر با همراهی مدیران توانمند یاریگر دانش آموزان در این شرایط ویژه هستند.

وی تاکید کرد: تلاش های بی دریغ و ماندگار معلمان دلسوز و مدیران پرتلاش به عنوان سفیران امیدبخش در گذر از بحران ها و همراهی اولیای فهیم استان البرز که در راستای استمرار یادگیری دانش آموزان در شرایط بیماری کرونا همراه، همدل و یاری گر بودند، قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار