حمایت تامین اجتماعی از ۱۷۵ بیمار MS در خراسان شمالی

بجنورد (پانا) -مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی بیان کرد ۱۷۵ بیمار مبتلابه MS در این استان از حمایت‌های درمانی سازمان تأمین اجتماعی برخوردارند.

کد مطلب: ۱۰۷۷۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
حمایت تامین اجتماعی از ۱۷۵ بیمار MS در خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، جلال جهان نیا با حضور در انجمن مردم‌نهاد MS استان ضمن تبریک روز جهانی MS به تشریح اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در حوزه الکترونیکی شدن پرداخت و اظهار کرد: یکی از ارگان‌های پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری در کشور، سازمان تأمین اجتماعی است که حدوداً ۴۰ نوع خدمت را بدین‌صورت ارائه می‌کند.

وی گفت: بیماری MS یک بیماری خود ایمنی است که لایه محافظ سلول‌های مغز و اعصاب را از بین می‌برد و علائم آن به شکل‌های مختلف از جمله مشکلات بینایی، گوارشی، تعادلی، حرکتی و غیره بروز می‌کند. به همین دلیل به این بیماری، بیماری هزار چهره نیز می‌گویند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی بابیان اینکه ۱۷۵ بیمار مبتلابه ام اس در استان دارای دفترچه درمان تأمین اجتماعی و از حمایت‌های این سازمان برخوردار هستند، گفت: در مدیریت درمان و دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی استان نیز مصمم هستیم و آنچه که در توان داریم در ارائه خدمات به این بیماران به‌کار بسته و از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: امیدوارم با اطلاع‌رسانی صحیح، نگاه جامعه به این بیماری تصحیح شود و با تعامل با سازمان‌های آموزشی و برگزاری کلاس‌های مختلف روح امید، نشاط و پویایی را در این بیماران دمید.

شناسایی بالغ‌بر ۶۰۰ بیمار MS در خراسان شمالی

سهیلا پیدا، مدیرعامل انجمن MS خراسان شمالی اظهار کرد: تأسیس انجمن‌های مردم‌نهاد نیاز به فرهنگ‌سازی و نهادینه شدن دارد و ممکن است مشکلاتی نیز پیش روی این سمن‌ها باشد که اگر عشق خدمت به این بیماران نباشد، در ابتدای راه سرخورده و مأیوس خواهید شد.

وی با اشاره به مشکلات عدیده این نهاد مردمی گفت: حدوداً ۵۰۰ بیمار ثبت‌نام‌شده و ۱۰۰ بیمار غیر ثبت نامی مبتلابه MS در استان داریم و خدماتی که از سوی انجمن به بیماران ارائه می‌شود، بیشتر جنبه حمایتی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار