آغاز سنجش کلاس اولی‌ها در خراسان شمالی از ابتدای مردادماه

بجنورد (پانا) - رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان شمالی از آغاز به کار فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از ابتدای مردادماه سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز سنجش کلاس اولی‌ها در خراسان شمالی از ابتدای مردادماه

علی متقیان اظهار کرد: با توجه به تغییرات برگزاری فرآیند سنجش امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال این طرح بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا و با تغییراتی که در پایگاه‌ها ایجادشده است، برگزار می شود.

وی ادامه داد: این طرح در ۱۲ پایگاه سنجش در استان به اجرا درخواهد آمد که در این طرح نوآموزان به لحاظ سلامت جسمانی (بینایی، شنوایی و جسمی -حرکتی) و آمادگی تحصیلی مورد بررسی و غربالگری قرار می‌گیرند.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی در همین رابطه افزود: در این دوره از طرح سنجش به دلیل شرایط به وجود آمده به علت شیوع ویروس کرونا، فقط نوآموزان بدو ورود مورد سنجش قرار می‌گیرند و سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی به زمان دیگری موکول شده که در صورت اخذ مجوزهای لازم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

متقیان به تغییرات آماری در میزان پذیرش پایگاه‌های سنجش اشاره‌کرده و افزود: در سطح استان تمامی پایگاه‌ها با درجه (ب)، روزانه تعداد ۲۰ نوآموز را مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌دهند، که نسبت به سنوات گذشته تعداد ۲۳ نفر از آمار پایگاه‌های اولیه (الف) به جهت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی کاسته شده، همچنین با توجه به نوبت‌گیری‌های سیستمی بافاصله ۳۰ دقیقه‌ای، والدین موظفند رأس ساعت مقرر که در برگه نوبت اینترنتی ثبت‌شده در پایگاه سنجش حضور یابند.

وی با اشاره رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در فرآیند سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان تصریح کرد: مواد ضدعفونی، دستکش و ماسک برای تمامی پایگاه‌ها فراهم‌شده و جهت ارزیابی نوآموزان از پکیج‌های جداگانه استفاده خواهد شد. همچنین والدین بایستی ضمن همراه داشتن ماسک و دستکش و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خود و فرزندشان، با اصل شناسنامه کودک، اصل شناسنامه والدین، پرینت برگه نوبت عکس‌دار، کارت واکسن و کارت‌بانکی، همراه با نوآموز رأس ساعت مقرر در پایگاه حضور یابند.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان با اشاره به زمان نوبت‌گیری و آغاز فرآیند سنجش افزود: نوبت‌گیری طرح سنجش از نیمه دوم تیرماه آغاز و فعالیت پایگاه‌ها از ابتدای مرداد انجام خواهد شد که نوبت‌گیری توسط مدیران و بعد از پیش ثبت‌نام دانش آموزان در سامانه سناد انجام‌شده و برگه نوبت مراجعه در اختیار والدین قرار داده خواهد شد که در این برگه اطلاعات زمان و مکان مراجعه درج‌شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار