دانشگاه صنعتی ارومیه در فهرست مراکز برتر دانشگاهی کشور

ارومیه (پانا) - رییس دانشگاه صنعتی ارومیه اعلام کرد نام این دانشگاه در فهرست مراکز آموزش عالی بر اساس رتبه‌بندی "وبومتریکس" (webometrics) قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۰۷۷۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه صنعتی ارومیه در فهرست مراکز برتر دانشگاهی کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی ارومیه، محمدرضا شیدایی با اشاره به انتشار رتبه بندی و بومتریک با عنوان "رتبه بندی شفاف دانشگاه‌های برتر" با استناد به پروفایل‌های برتر دانشگاهی در گوگل اسکولار اظهار کرد: در این نظام رتبه‌بندی، چهار هزار و ۵۰۰ مرکز دانشگاهی و علمی جهان با بیش از یک‌هزار استناد علمی مورد ارزیابی قرار گرفته‌ که نام ۱۵۶ دانشگاه، مرکز تحقیقاتی و پژوهشگاه ایرانی در این فهرست وجود دارد.

وی با بیان اینکه در نتایج این رتبه بندی، نام ۱۹ دانشگاه از ۲۷ دانشگاه صنعتی کشور وجود دارد، گفت: دانشگاه صنعتی ارومیه با ۶ هزار و ۵۶۳ استناد در رده یازدهم این فهرست قرار گرفته است.

رییس دانشگاه صنعتی ارومیه ادامه داد: همچنین با بررسی نام ۱۵۴ مرکز تحقیقاتی و دانشگاه ایرانی که موفق به حضور در این نظام رتبه بندی شده‌اند (اعم از مراکز تحقیقاتی و دانشگاههای جامع، علوم پزشکی، صنعتی، آزاد)، دانشگاه صنعتی ارومیه جایگاه ۱۰۵ را در بین ۱۴۸ دانشگاه به خود اختصاص داده است.

شیدایی در رابطه با نظام رتبه بندی وبومتریک بیان کرد: رتبه بندی وب سایت‌های دانشگاهی یک نظام رتبه‌بندی وب‌سنجی است که از سال ۲۰۰۴ توسط آزمایشگاه سایبرمتریک، واحدی از انجمن ملی تحقیقات اسپانیا بر اساس چهار شاخص حضور (۵ درصد)، ضریب تأثیر (۵۰ درصد)، بازبودن و شفافیت (۱۰ درصد) و عالی بودن (۳۵ درصد) انجام می‌پذیرد.

دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رده ۱۰ دانشگاه برتر کشور در فهرست وبومتریک اعلام شده است.

همچنین دانشگاه‌های هاروارد، استنفورد، کالیفرنیا برکلی، انستیتو فناوری ماساچوست (MIT)، کالیفرنیا سن دیه گو، کمبریج، کلمبیا نیویورک، آکسفورد، کالیفرنیا لس آنجلس و پنسیلوانیا نیز به عنوان ۱۰ دانشگاه برتر جهان در این نظام رتبه بندی معرفی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار