آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی شعر دانشجویی اعلام شد

تهران (پانا) - دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور تا پایان خردادماه جاری فرصت دارند که در نخستین جشنواره ملی «شعر دانشجویی» شرکت کنند.

کد مطلب: ۱۰۷۷۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی شعر دانشجویی اعلام شد

این جشنواره که در نخستین دوره‌ خود، در قالب‌های «کلاسیک، نیمایی، سپید و آزاد، ترانه، طنز و شعر ترجمه» برگزار می‌شود، از کلیه‌ دانشجویان مقطع‌های مختلف تحصیلی دعوت کرده است که در بخش رقابتی این جشنواره‌ ملی شرکت و برای به‌دست آوردن تندیس «رودکی» رقابت کنند.

علاقه‌مندان برای ثبت نام و شرکت در جشنواره که کلیه‌ مراحل آن به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، به این سامانه‌های اینترنتی می‌توانند مراجعه کنند:
http://eventta.ir

http://sheredaneshjoei.ir

تنها شرطهای شرکت در این جشنواره‌ سالیانه که با دبیری علمی علیرضا بهرامی و دبیری اجرایی فرزین پورمحبی، به‌همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برگزار می‌شود، دانشجو بودن صاحب آثار و نیز حایز رتبه نبودن آثار ارسالی در دیگر جشنواره‌ها اعلام شده است.
هر شرکت‌کننده در هر یک از قالب‌ها، حداکثر با ۳ اثر و جمعا حداکثر با ۱۸ اثر در این جشنواره می‌تواند شرکت کند.

نقیضه‌نویسی ادبیات کهن، شعرخوانی معاصر، خوانش متون ادبی کهن و نقد و معرفی مجموعه اشعار از دیگر بخش‌های جنبی جشنواره است که شرکت‌کنندگان برای به‌دست آوردن حداکثر امتیاز، در این بخش‌ها نیز می‌توانند شرکت کنند و اثر بفرستند.

محفل‌های شعری نخستین دوره‌ جشنواره‌ ملی شعر دانشجویی از روز ملی شعر و ادب سال 1398 در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه زنجان، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه گرگان و دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد. در این رویدادها، علاوه بر برگزاری نشست‌های تخصصی و شعرخوانی دانشجویان و استادان دانشگاه، تجلیل و اهدای تندیس «رودکی» به محمدرضا شفیعی کدکنی، ساعد باقری، محمدعلی بهمنی، عبدالجبار کاکایی و ناصر فیض، از دیگر بخش‌های رویدادهای شاعرانه‌ جشنواره‌ ملی «شعر دانشجویی» بود که هر کدام زیر یک شاخه شعری برگزار شدند.

دانشگاه‌های استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و گیلان مقصدهای بعدی کاروان جشنواره شعر دانشجویی در اسفند و فروردین گذشته بودند که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، این محفل‌های شاعرانه لغو شدند. همچنین برگزاری اردوی بزرگ برگزیدگان جشنواره نیز قرار بود در تابستان پیش رو برگزار شود که به همین دلیل، برگزاری آن در دور نخست، به شکل مجازی و با رویکرد آموزش فرایندمدار پیش‌بینی شده است.

آیین پایانی نخستین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی نیز روز دهم تیرماه آتی به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار