مسافران، مازندران را به مرز هشدار رساندند؛

شناسایی ۷۰ بیمار جدید مشکوک به کرونا در شبانه‌روز گذشته

ساری (پانا) - با افزایش مسافران در تعطیلات عید فطر در مازندران و کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی، زنگ خطر شیوع کرونا در استان به صدا درآمد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی ۷۰ بیمار جدید مشکوک به کرونا در شبانه‌روز گذشته

در حالی که همه هشدار می‌دادند در تعطیلات عید فطر به مازندران سفر نکنید، اما گوش شمال‌دوستان بدهکار هشدار و خواهش و تمنا نبود و باز جاده‌های رو به شمال مثل تمام تعطیلات عادی دیگر شلوغ و پرترافیک بود؛ چه در تعطیلات عید فطر و چه در تعطیلات اخیر. آن‌چنان که به نظر می‌رسید مردم کرونا را از یاد برده‌اند یا آنقدر از آن خسته شده‌اند که ترجیح داده‌اند بدون توجه به آن زندگی عادی را از سر بگیرند.

آخرین گزارش کمیته اپیدمیولوژی کووید19 وزارت بهداشت نشان داده بود که مازندران در روزهای منتهی به 9 خرداد جزو استان‌های با بروز کم در زمینه این بیماری بوده است. اما حالا ورود مسافر زیاد، رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و دستور‌العمل‌های بهداشتی، بر خلاف رویه‌ای که شیوع کو‌وید۱۹ در هفته‌های قبل در مازندران در پیش گرفته بود، روند ابتلا را صعودی کرده و زنگ خطر را در این استان به صدا درآورده است.

زنگ‌خطری که برخی مسئولان استان و شهرستان‌ها را به واکنش واداشته است.‌ سید نقی کریمیان رئیس هیئت نجات غریق و غواصی مازندران امروز اعلام کرد که در صورت رعایت نکردن مسافران و گردشگران به دستورالعمل‌های بهداشتی، ستاد ملی مبارزه با کرونا طرح‌های سالمسازی دریا را در مازندران تعطیل خواهد کرد.

مقایسه اقدامات پیشگیرانه مردم ایران در ارتباط با اپیدمی کروناویروس در فاصله نوبت پنجم و ششم پیمایش ملی کووید۱۹ یعنی از ۲۴ اردیبهشت تا ۱۲ خرداد هم نشان از کاهش رفتارهای پیشگیرانه مردم و افزایش تشخیص موارد قطعی دارد. نمودار این پیمایش حاکی از این است که خودداری از حضور در مراسم و تجمعات بزرگ و مهمانی‌ها و تجمعات کوچک نزد مردم بیش از هر مورد دیگری کاهش داشته و اهمیت خود را از دست داده است.

از سویی گرما و رطوبت هوا تمایل افراد به استفاده از ماسک و دستکش را کمتر کرده و همین خود عامل افزایش ابتلا افراد به بیماری کرونا شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با توجه به اینکه پزشکان و پرستاران کادر درمانی استان پس از ۱۱۰ روز فعالیت درمانی خسته هستند و با افزایش ابتلا دوباره این قشر پاسخگوی نیاز بیماران نخواهند بود، از مردم و اصناف خواست همچنان پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل و دقیق رعایت و به هشدارهای وزارت بهداشت درمورد عواقب عدم رعایت پروتکل‌ها توجه کنند.

بر اساس اطلاعیه ستاد اطلاع رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا مازندران، در ساعت گذشته تعداد ۶۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان و ۱۰ نفر نیز در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری شدند.

در همین مدت ۴۹ نفر از افراد مشکوک بستری شده از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

هم اکنون ۳۳۵ بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که ۷۰ نفر آن‌ها در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بابل روند درمان را ادامه می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار