همکاری تویوتا با ۵ شرکت چینی برای توسعه صنعت خودروهای هیدروژنی

تهران (پانا) - شرکت خودروسازی تویوتا موتور به منظور تولید پیل سوختی مورد نیاز خودروهای هیدروژنی در حال ایجاد یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک با پنج شرکت چینی از جمله دانگ فنگ موتور، گروه خودروسازی پکن و شرکت فاو است.

کد مطلب: ۱۰۷۷۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
همکاری تویوتا با ۵ شرکت چینی برای توسعه صنعت خودروهای هیدروژنی

به گزارش تسنیم از بیزینس تایمز، شرکت خودروسازی تویوتا موتور به منظور تولید پیل سوختی مورد نیاز خودروهای هیدروژنی در حال ایجاد یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک با پنج شرکت چینی از جمله گروه خودروسازی پکن و شرکت فاو است.

این شرکت‌ها در بیانیه‌ای که امروز (جمعه) منتشر شد، اعلام کردند شرکای دیگر آن‌ها پکن سینوهایتک، دانگ فنگ موتور و گروه خودروسازی گوانگژو هستند.

تویوتا قبلاً با شرکت گوانگژو و شرکت فاو برای تولید خودروهای هیدروژنی (خودروهای پیل سوختی) همکاری کرده است. این شرکت مشترک آن‌ها که در پکن مستقر خواهد شد با سرمایه‌گذاری اولیه 5 میلیارد ین (64.2) میلیون دلار شروع به کار خواهد کرد.

تویوتا یکی از بزرگترین پشتیبانان تولید پیل سوختی در بین خودروسازان جهانی است و معتقد است که پیل سوختی می‌تواند به یک منبع انرژی برای خودروهای برقی تبدیل شود و همتراز با باتری یا حتی بهتر از آن عمل کند.

با این وجود، این خودروساز ژاپنی شروع به تزریق منابع مالی بیشتری به بازار تولید باتری کرده است.

مشارکت با شرکت‌های چینی، علاقه تویوتا به پیل‌های سوختی را که کاربرد تجاری در خودروهایی مانند اتوبوس و کامیون، دارد را نیز نشان می‌دهد.

با وجود حمایت تویوتا و سایر غول‌های این صنعت که مزایای خودروهای پیل سوختی را تبلیغ میکنند، این فناوری به دلیل گران بودن قیمت این خودروها هنوز مورد اقبال عمومی قرار نگرفته است.

به گفته این شرکت‌ها خودروهای هیدروژنی نسبت به تمام خودروهای تمام الکتریکی سریعتر سوخت گیری می‌شوند و برای رانندگی در مسافت‌های طولانی مناسب‌تر هستند.

در این بیانیه آمده است که تویوتا 65 درصد از سهام شرکت مشترک جدید را در اختیار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار