امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم مازندران از فردا آغاز می‌شود

ساری (پانا) - 25 هزار دانش‌آموز پایه دوازدهم مازندران از فردا ۱۷ خرداد وارد دوره امتحانات نهایی می‌شوند.

کد مطلب: ۱۰۷۷۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم مازندران از فردا آغاز می‌شود

امتحانات نهایی خرداد ۹۹ برای پایه دوازدهم نظام جدید و دانش‌آموزان بازمانده نظام قدیم همزمان با سراسر کشور از فردا ۱۷ خرداد تا ۱۶ تیرماه در مازندران برگزار می‌شود.

25 هزار دانش‌آموز مازندران در آزمون نهایی خرداد ۹۹ شرکت می‌کنند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۳۰۰ نفر پایه دوازدهم و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان بازمانده از نظام قدیم و پیش‌ دانشگاهی هستند.

بنا به ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تعداد حوزه‌های اجرایی امتحانات نهایی از ۱۷۰ حوزه امتحانی در سال قبل به ۲۷۸حوزه اجرا و حوزه تصحیح نیز از ۱۱ حوزه به ۱۳ حوزه افزایش یافت.

از سویی دانش‌آموزان پایه دوازدهم رشته‌های علوم تجربی و ریاضی فیزیک اعم از روزانه و بزرگسال در روزهای زوج و دانش‌آموزان پایه دوازدهم رشته‌های ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی اعم از روزانه و بزرگسال، دانش‌آموزان جامانده سال سوم متوسطه نظری و فنی حرفه ای نظام قدیم و دوره پیش دانشگاهی در روزهای فرد به حوزه‌های امتحانی مراجعه خواهند کرد تا ضمن کاهش ترددهای روزانه، امکان حفظ فاصله اجتماعی نیز به طور کامل مهیا شود.

دانش‌آموزان ملزم هستند با ماسک و دستکش سر جلسه امتحان حاضر شوند که به گفته مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، اگر دانش‌آموزی بیماری خاص داشته باشد، حتما مکانی ویژه برایش در همان حوزه به او اختصاص داده خواهد شد.

صندلی‌های حوزه امتحانی نیز با فاصله ۲ متری چیده شده است و به دانش‌آموزان اجازه تجمع در حوزه‌ها داده نمی‌شود.

به گفته معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران، دانش‌آموزی که در آزمون نهایی خرداد به دلیل بیماری و یا مشکلی غیبت کند، با ارائه مدرک، برایش غیبت موجه منظور خواهد شد و این دانش‌آموز در شهریورماه در آزمون نهایی شرکت خواهد کرد.

طبق اطلاعیه شورای عالی آموزش و پرورش، مهمان شدن دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم در امتحانات نهایی خردادماه 99، با توجه به شرایط ناشی از کرونا، بلامانع است.

طرح سوال نهایی خرداد براساس قانون «۸۰ درصد، ۲۰ درصد» است به این معنی که ۱۶ نمره از ۸۰ درصدی که تا قبل از تعطیلی مدارس به‌خاطر کرونا در کلاس تدریس شده بود طرح خواهد شد و دو بخش ۴ نمره‌ای طرح خواهد شد، یک ۴ نمره از همان ۸۰ درصد و یک ۴ نمره از ۲۰ درصدی که از طریق آموزش آنلاین و شبکه شاد تدریس شد، طرح خواهد شد و دانش‌آموز مختار است یکی از این ۴ نمره و یا بخشی از ۴ نمره ۸۰ درصد و بخشی از ۴ نمره ۲۰ درصد پایانی کتاب را پاسخ گوید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار