اعلام جزئیات برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران

تهران (پانا) - رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به اینکه نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران روز پنجشنبه سوم مهر ماه برگزار می‌شود، گفت ۱۰ هزار و ۲۰۴ نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۷۷۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
اعلام جزئیات برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران

به گزارش مرکز سنجش پزشکی، سید سعید هاشمی نظری ضمن بیان این مطلب افزود: پیش‌تر قرار بود این آزمون سال گذشته برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری این آزمون به تعویق افتاد که بر اساس آخرین برنامه‌ریزی‌ها و طبق تقویم آزمون‌های علوم پزشکی، این آزمون در تاریخ سوم مهرماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هنوز مهلت ثبت‌نام مجدد برای حضور در این آزمون از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام نشده است، گفت: در صورت تعیین مهلت ثبت‌نام مجدد، اطلاع‌رسانی‌ها از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام خواهد شد.

هاشمی نظری در خصوص اهداف برگزاری آزمون فوق تاکید کرد: مقرر شد برای فارغ التحصیلان سال ۹۶ به بعد و افرادی که پروانه صلاحیت دریافت نکرده‌ و یا در بازه تمدید پروانه هستند، به منظور تعیین و بررسی و تایید صلاحیت‌های علمی پرستاران، آزمون صلاحیت حرفه‌ای برگزار شود تا در آینده نزدیک، افراد با داشتن پروانه صلاحیت حرفه‌ای به معنای دارا بودن صلاحیت و مهارت‌های لازم علمی و بالینی بتوانند ایفای نقش کنند.

آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران با هماهنگی‌های به عمل آمده با معاونت پرستاری وزارت بهداشت و مرکز سنجش آموزش پزشکی و بوردهای منطقه‌ای در روز پنجشنبه سوم مهرماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

آزمون فوق با هدف تایید صلاحیت شاغلین حرفه پرستاری و گروه‌های مرتبط و همگام ساختن خدمات پرستاری کشور با استانداردها و معیارهای جهانی به عنوان جزئی از فرایند صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران و گروه های مرتبط است.

فرایند صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است و این پروانه مدرکی است که صلاحیت فرد را برای انجام خدمات پرستاری نشان می‌دهد و از ورود افراد فاقد صلاحیت به حرفه پرستاری جلوگیری می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار