اظهارات سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص آزادی طاهری و مایکل وایت

تهران ( پانا) - سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام خبر آزادی مایکل ری وایت تبعه آمریکا که به دلیل جرایم امنیتی و نیز شکایت شاکیان خصوصی به زندان محکوم شده بود، می‌گوید با جلب رضایت مادی و معنوی شاکیان خصوصی توسط وایت، نامبرده در مورد سایر جرایم خود مشمول رافت اسلامی شده و با توجه به گذراندن بخشی از دوره محکومیت خود و با در نظر داشت ملاحظات حقوق بشری، امروز پنجشنبه ۱۵ خرداد با حکم قاضی پرونده آزاد و از کشور خارج شد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اظهارات سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص آزادی طاهری و مایکل وایت

به گزارش پنجشنبه شب وزارت امورخارجه، موسوی با اعلام این خبر افزود: وایت پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، طبق بخشنامه عمومی رییس محترم قوه قضائیه مشمول مرخصی شده و به دلیل عدم برخورداری از خویشاوند در ایران، به درخواست سفارت سوییس به عنوان حافظ منافع دولت ایالات متحده، در اختیار آن سفارت قرار گرفت.

او ادامه داد: در این مدت به دلیل بروز برخی علائم مشکوک به کرونا، نامبرده تحت درمان و نظارت کامل پزشکی قرار داشته و پس از کسب اطمینان از منفی بودن آزمایش کرونا حکم آزادی او اجرا شد.

سخنگوی وزارت امورخارجه در ادامه افزود: همزمان با آزادی وایت، مجید طاهری دانشمند ایرانی که به دلایل واهی در آمریکا زندانی شده بود حکم آزادی خود را از دادگاه دریافت کرده و از زندان آزاد شد.

موسوی در پایان از همکاری نزدیک قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و نیز سفارت سوییس در تهران، در ترتیبات منجر به آزادی وایت و طاهری تشکر و قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار