"آزادی بیانی" که آمریکایی‎ها از آن دم می‎زدند چه شد؟

تهران (پانا) - بسیاری از خبرنگاران در دل آمریکا و مدعی آزادی بیان در جهان، مورد برخوردهای خشونت‎آمیز پلیس قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۰۷۷۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
"آزادی بیانی" که آمریکایی‎ها از آن دم می‎زدند چه شد؟

به گزارش تسنیم از رادیو بین المللی چین، چندی پیش، خبرنگار سی ان ان که هنگام تهیه گزارش از تظاهرات در آمریکا شاهد دستگیری یکی از همکاران سیاه پوست خود بود گفت: "من تا کنون چنین چیزی ندیده‎ام!" و این در حالی است که چشم چپ یک خبرنگار زن آمریکایی نیز در اثر شلیک گلوله های پلاستیک از سوی پلیس به شدت زخمی شده است. در شرایطی که شاهد بروز اعتراضات گسترده در آمریکا هستیم، بسیاری از خبرنگاران در دل تنها به اصطلاح ابرقدرت و مدعی آزادی بیان در جهان، مورد برخوردهای خشونت‎آمیز پلیس قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تصاویری از خشونت پلیس آمریکا علیه خبرنگاران در رسانه ها پخش شده که نشان می‎دهد بسیاری از خبرنگاران هنگام کار مورد اصابت گلوله، ضرب و شتم، پاشیدن اسپری فلفل و حتی دستگیر شدن از سوی پلیس قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، پلیس آمریکا به خبرنگاران کشورهای دیگر از جمله استرالیا، روسیه و آلمان نیز حمله کرده است. این خشونت‌ها خشم و انزجار مردم سراسر جهان را برانگیخته است. سیاستمداران آمریکا از چه چیز تا این اندازه شرمسارند که می‎خواهند آن را پنهان کنند؟!

پس از روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ، سرکوب رسانه‌ها توسط این دولت به امری عادی تبدیل شد. مقامات آمریکایی با انتقاد از رسانه‎ها به آنان انگ "اخبار جعلی" زندند. در پی درگیری اخیر ترامپ و توئیتر، رئیس جمهور آمریکا با صدور فرمانی محدودیت‎هایی را برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی وضع کرد.

پس از شیوع کرونا، سیاستمداران آمریکا در پاسخ به تردیدها و پرسش‎های مردم بارها دست به دروغ‎پردازی، خودستایی و فرافکنی زدند و در مقابل نه تنها به شدت خبرنگاران را به خاطر طرح این پرسش‎ها مورد انتقاد قرار دادند بلکه حتی در مواردی نشست‎های خبری را ترک کردند.

جالب آنجا است که برخی سیاستمداران آمریکایی نه تنها به توصیه‎های متخصصان گوش ندادند بلکه مانع از بیان نظرات آنها شدند و حتی چند تن از مقاماتی که واقعیت را به مردم گفتند از کار برکنار کردند.

اکنون تعداد مبتلایان کرونا در آمریکا از یک میلیون و 850 هزار نفر فراتر رفته و اعتراضات به بیش از 140 شهر این کشور گسترش یافته است اما باز هم آن دسته از سیاستمداران آمریکایی که تنها به منافع سیاسی خود توجه دارند، همچنان در حال فرافکنی و مقصر دانستن دیگران هستند تا شاید از این طریق ناتوانی و شکست خود را پنهان کنند.

با آشکار شدن هر چه بیشتر حقیقت، بهره گیری سیاستمداران آمریکایی از "معیارهای دوگانه" نیز بر همگان روشن‌تر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار