مبارزه با نژادپرستی روایت مستند جدید «بروس لی»

تهران (پانا) - «بروس لی» برای استقرار ژانر هنرهای رزمی در جریان اصلی سینمایی آمریکا، موانع نژادی در هالیوود را درهم شکست. مستند جدید «ESPN» با عنوان «آب باش»(Be Water) بر این موضوع متمرکز است و زوایای تلاش‌های او را به تصویر می‌کشد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه با نژادپرستی روایت مستند جدید «بروس لی»

به گزارش فارس، «ESPN» مستندی با عنوان «آب باش» تولید کرده که بر زندگی و فلسفه «بروس لی» که موانع نژادی هالیوود را درهم شکست، تمرکز دارد.

در این فیلم، بروس لی و اراده او برای نشان دادن زیبایی‌های هنرهای رزمی توام با فرهنگ آسیای شرقی نزد غربی‌ها نشان داده می‌شود.

با وجودی‌که بروس لی در سال ۱۹۷۲ در سن ۳۲ سالگی درگذشته، هنوز دهه‌ها پس از آن، تاثیرش کاملا محسوس است و فیلم بویژه از جنبه انعکاس و تاثیر خانواده بر بروس لی، تلخ و ناراحت‌کننده احساس می‌شود.

بسیاری از دوستان و همکارانش از جمله کریم عبدالجبار فوق ستاره NBA، خاطرنشان می کنند که لی احساس می کرد که هرکسی چیزی برای کمک به دنیای ورزش های رزمی دارد.

لی قبل از شروع کار فیلمبرداری خود در هنگ کنگ، شخصیت «کاتو»(Kato) را در مجموعه تلویزیونی لایو اکشنِ «زنبور سبز»(Green Hornet) به تصویر می‌کشد. شخصیتی که اوج موفقیتش در فیلم «اژدها وارد می‌شود»، اولین فیلم بزرگ هنرهای رزمی هالیوود، و پس از مرگ بروس لی در سال ۱۹۷۳ اکران می‌شود تا تحسین جهانیان را به همراه آورد و به موفقیتی بزرگ در گیشه آمریکا و جهان دست یابد.

فیلم مستند سینمایی «بروس لی ۳۰ در ۳۰: آب باش» به کارگردانی «بائو نگویِن» در تاریخ ۷ ژوئن در شبکه ESPN به نمایش درخواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار