امام‌ خمینی (ره) ‌نواده کدام ‌امامزاده ‌تهران ‌است؟

تهران (پانا) -  امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نواده حضرت امام کاظم (ع) بوده و البته جالب‌تر از آن، اینکه این نسب، به امامزاده‌ای از تهران هم برمی‌گردد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
امام‌ خمینی (ره) ‌نواده کدام ‌امامزاده ‌تهران ‌است؟

به گزارش العالم، مطابق آنچه از اسناد و شجره‌نامه‌های تاریخ‌نویسان برآمده، نسب حضرت امام خمینی(ره) با 32 پشت، به امامزاده حمزه(ع) می‌رسد. امامزاده بزرگواری که منسوب به حضرت امام موسی کاظم (ع) است و حرم مطهرش در کنار مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) قرار دارد.

براین اساس، شجره‌نامه امام خمینی(ره) به این صورت است:

جالب اینکه اولین زیارتی که امام خمینی(ره) پس از ورود به ایران در بهمن 1357 به آن مشرف شدند، زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و جد بزرگوارشان امامزاده حمزه (ع) بود.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی نیز در گزارش مربوط به واقع 19 بهمن 1357 می‌نویسد: «حضرت امام در حدود ساعت 10 شب، بدون اطلاع قبلی به اتفاق فرزندان و همراه با محافظان خویش به حرم مطهر حضرت شاه عبدالعظیم (ع) مشرف شدند. خادمان حرم که از ورود امام آگاه شده بودند، بلافاصله درهای صحن را بستند و در رواق مطهر به ایشان خیر مقدم گفتند. امام خمینی در مدخل حرم به نماز ایستادند و پس از ادای نماز و زیارت حضرت عبدالعظیم، به زیارت امام‌زاده حمزه (ع) مشرف شدند. در این هنگام، مردم که متوجه حضور امام شده بودند، خیابان‌ها را پر کردند و به دادن شعار پرداختند. خادمان حرم، حضرت آیت‌الله خمینی را از درهای مخصوص آستانه راهنمایی کرده و به اتومبیل‌شان که در مقابل صحن آماده بود، رساندند و ایشان به تهران بازگشت».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار