معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

پروتکل بازگشایی آموزشگاههای علمی آزاد و زبان های خارجه تشریح شد

تهران(پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از تشریح پروتکل بازگشایی آموزشگاههای علمی آزاد و زبان های خارجه در شهرستان‌های استان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
پروتکل بازگشایی آموزشگاههای علمی آزاد و زبان های خارجه تشریح شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، الهه حسن‌پور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه سلامت از اصلی‌ترین ،حیاتی‌ترین و مهمترین مولفه‌ها در جامعه است، گفت: بازگشت به کار و تحصیل و در حقیقت بازگشت به هر اجتماعی زمانی باید صورت پذیرد که احتمال ابتلای افراد به ویروس یا انتقال به دیگران وجود نداشته باشد.

او با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای مطلوب دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس با اولویت فاصله‌گذاری فیزیکی توسط مدیران و همکاران شاغل در آموزشگاههای علمی آزاد و زبان‌های خارجه اظهار کرد: طبق دستورالعمل چینش صندلی‌ها باید با رعایت فاصله 1/8 تا 2 متر باشد و تجهیزات حفاظت فردی مثل دستکش و ماسک برای کارکنان الزامی است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان باید ماسک، گچ و مازیک وایت‌برد به‌صورت شخصی به‌همراه داشته باشند، تصریح کرد: از تجمع در محیط‌ها و فضاهای موجود ممانعت به عمل آورده شود و یک اتاق ایزوله برای افرادی علائم بیماری را دارند، در نظر گرفته شود.

حسن پور ادامه داد: بهتر است دانش‌آموزان در بدو ورود به مرکز، غربالگری دمای حرارت بدن توسط تب سنج الکترونیکی بدون تماس از آنان صورت گرفته و از محلول ضدعفونی دست استفاده شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر اینکه کلیه سطوح قبل از حضور هر دوره دانش‌آموزان یا فراگیران باید ضدعفونی شود و صابون مایع در مخازن مستمرا وجود داشته باشد، یادآور شد: افراد در معرض خطر که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و یا نمایه توده بدنی آنها بیش از 40 باشد و افراد دارای نقص ایمنی و... نباید در این مراکز حضور یابند.

او در پایان با اشاره به اینکه توزیع مواد خوراکی تا اطلاع ثانوی ممنوع است ، خاطرنشان کرد: در صورت تمایل به نوشیدن آب باید ترجیحا از آبهای معدنی و به‌صورت شخصی استفاده شود و تهویه هوای کلاس‌ها به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار