نوبخت: نرخ بیکاری در کشور به ۱۰.۷ درصد کاهش یافت

تهران(پانا) - رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت نرخ بیکاری در کشورمان در یک دهه اخیر از ۱۲.۳ به ۱۰.۷ درصد کاهش یافته است.

کد مطلب: ۱۰۷۷۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نوبخت: نرخ بیکاری در کشور به ۱۰.۷ درصد کاهش یافت

«محمد باقر نوبخت» روز سه شنبه در جلسه علنی مجلس و در گزارش اقتصادی اعضای دولت به نمایندگان افزود: اکنون دو یا سه برنامه اشتغال وجود دارد که بحث اشتغال را هدف گذاری کرده است.

وی ادامه داد: آثار آن برنامه‌ها که شامل اشتغال گسترده، اشتغال روستایی و جهش تولید است، این شده که نرخ بیکاری که ‌در سال ۹۸ حدود ۱۰.۷ بود و در سال قبل ۱۲.۱ بود را کاهنده کرد به این معنا که از سال ۹۷ تا ۹۸ معادل یک و چهار دهم واحد درصد نرخ بیکاری کم شد.

رییس سازمان برنامه بودجه ادامه داد: جمعیت شاغل ‌نیز از ۲۳ میلیون و ۷۳۱ هزار نفر در سال ۹۷ به ۲۴ میلیون و ۲۷۳ هزار نفر افزایش یافت، یعنی ۵۴۲ هزار نفر خالص اشتغال از ۹۸ نسبت به ۹۷ افزایش پیدا کرد.

نوبخت گفت: جمعیت بیکار هم که سه میلیون و ۲۵۴ هزار نفر بود به دو میلیون و ۸۹۳ هزار نفر تقلیل پیدا کرد، یعنی ۳۶۱ هزار نفر از جمعیت بیکار کاسته شد اما همچنان دو میلیون و ۸۹۳ هزار نفر از جمعیت، بیکار است و این نشان می‌دهد که باید عزم جدی‌تری برای افزایش فرصت‌های شغلی داشت.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: امسال برای هریک از استان‌های کشور برنامه اشتغال ویژه‌ای تدوین شده و ۲۵ درصد منابع آن نیز تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید از مسوولان دستگاه‌های اجرایی درباره برنامه اشتغالی که تدوین شده سوال کرده تا بدانند تاکنون چه اقدام‌هایی در آن خصوص صورت گرفته است.

نوبخت گفت: سازمان برنامه و بودجه آمادگی دارد تا هفته‌ای یک روز با همه کارشناسان خود در جلسه فوق‌العاده و غیررسمی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور یافته و همه مباحث را پیگیری کرده و درباره آن توضیح داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار