انهدام باند جاعلان مدارک تحصیلی در پایتخت

تهران (پانا) - رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت از دستگیری چهار عضو باند جاعلان مدارک تحصیلی خبر داد که به صورت شبکه‌ای در نقاط مختلف کشور مدارک تحصیلی جعل می کردند.

کد مطلب: ۱۰۷۷۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
انهدام باند جاعلان مدارک تحصیلی در پایتخت

به‌گزارش سایت پلیس، سرهنگ سعید راستی در تشریح جزئیات این خبر گفت: یکی از نهادهای دولتی به مرکز فوریت­‌های پلیسی تماس و از ارائه مدرک جعلی شهروندی اعلام شکایت کرد که ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی بلافاصله با دریافت این خبر، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ افزود: شاکی اظهار داشته فردی با در دست داشتن گواهی موقت پایان تحصیلات دوره پیش دانشگاهی، درخواست تایید اصالت مدرک مذکور را کرده است ولی در بررسی ارکان و اصالت مدرک مشخص شد مدرک جعلی و فاقد اصالت می باشد.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، مأموران پس از انجام تحقیقات فنی دریافتند، فرد مورد نظر بدون اینکه در جلسات کلاس‌های درسی و امتحانات شرکت کند از طریق آشنایی با یک جاعل، مدرک تحصیلی جعلی را در قبال پرداخت وجهی تحویل گرفته و برای تأیید گواهی موقت به یک از نهادهای دولتی مراجعه کرده است.

وی بیان کرد: ماموران پس از تحقیقات تکمیلی از متهم و انجام کار فنی و اطلاعاتی به این نتیجه رسیدند که یک باند چند نفره جاعل مدرک تحصیلی در چند استان کشور، این فعالیت مجرمانه را به صورت کاملا حرفه‌ای و در شبکه گسترده انجام می‌دهند و در قبال دریافت مبالغ هنگفتی از متقاضیان، مدارک تحصیلی به آنها مدرک جعلی تحویل می دهند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مخفیگاه یکی از جاعلان در حوالی محله "اتابک" تهران و سه تن دیگر در استان‌های فارس و قم شناسایی شد، ادامه داد: با هماهنگی های قضائی و اخذ نیابت قضائی روز گذشته در چند عملیات ضربتی و هماهنگ هر چهار عضو این باند در تهران، استان فارس و شهر قم در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اشاره به اینکه از مخفیگاه متهمان ۲۰۰ مدرک آماده به تحویل کشف شد، گفت: هر چهار متهم به این پلیس انتقال و در بازجویی‌های اولیه به جرم ارتکابی با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.

وی تصریح کرد: متهمان در بازجویی تکمیلی اظهار کردند با اخذ مبالغی بین ۵۰ الی ۱۰۰ میلیون ریال از متقاضیان برای آنها مدرک تحصیلی و سایر مدارک جعلی صادر می‌کردند و تاکنون ۱۰ میلیارد ریال به این طریق به دست آورده‌اند.

براساس گزارش سایت پلیس، سرهنگ راستی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، علاوه بر مدارک تحصیلی ۲۵ مهر مربوط به نهادها و ارگان‌های دولتی کشف شد، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار