فولادوند: برخورد با مدارس غیر دولتی متخلف حمایت از مدارس غیردولتی قانونمند است

تهران (پانا) - جلسه توجیهی کارشناس مسئولان مناطق و ناظرین طرح نظارت بر ثبت نام و شهریه مدارس غیردولتی شهر تهران در راستای موضوع کاهش شهریه و نظارت بر عملکرد مدارس غیرانتفاعی در محل تالار فرهنگ با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و سعید صالح، مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: برخورد با مدارس غیر دولتی متخلف حمایت از مدارس غیردولتی قانونمند است

عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با گرامی داشت یاد امام خمینی(ره) و قیام 15خرداد گفت: مدارس غیردولتی از نعماتی است که کمک بزرگی به دولت کرده و اگر نبودند وضعیت آموزش و پرورش جور دیگری بود. در شهر تهران 216هزار دانش آموز در قالب 2400 تابلو مدرسه در غیر انتفاعی داریم.

وی افزود: بنیانگذار آموزش به سبک جدید در ایران مدارس غیردولتی اند. اما جریان تعلیم و تربیت غیر دولتی در ایران تعطیل شد تا حدود سی سال پیش که مجدد پا گرفت.

فولادوند با اشاره به برگزاری نمایشگاهی در حوزه دستاوردهای مدارس غیر انتفاعی در سال گذشته گفت: نمایشگاهی که سال گذشته تشکیل دادیم باعث شد رای های موافق غیرانتفاعی زیادی داشته باشیم و نگاه هایی که چندان هم مثبت نبود، نظرشان جلب شد.

فولادوند گفت: در شهر تهران حدود 20درصد از مدارس ما تحت پوشش غیرانتفاعی اند و این درحالی است که تراکم در شهر تهران 30 نفر در یک کلاس است. همچنین حدود 60هزار نفر ایجاد اشتغال شده است. اما در رابطه با تسهیلات، هنوز کاری انجام نشده و البته که امسال با تلاش های آقای زینی وند موفقیت های خوبی در این راستا کسب شده است.

وی افزود: ما از برنامه درسی مدارس غیر دولتی غفلت کردیم. برخی برای اینکه برند شوند، در برنامه درس ملی تغییراتی ایجاد کرده اند و این را به عنوان امتیازی اطلاع رسانی می کردند. موضوع ما در مدارس غیردولتی فقط شهریه نیست، بلکه باید مصمم به اجرای قانون در زمینه مدارس غیرانتفاعی باشیم.

فولادوند گفت: من هیچ مدرسه غیرانتفاعی برای خودم ندارم، اما موظفم از صنف موسسان دفاع کنم و در شهر تهران از مجموع 1800موسس، تعداد کمی متخلف داریم و این باید مورد توجه قرار بگیرد. در سال97 از مجموع 340 پرونده در شورای نظارت تهران بررسی شده و تعداد 217مدرسه تخلف داشتند. اما سال98 از تعداد 491 پرونده حدود 85 تخلف داشتیم که همین مهمترین سند بر اهمیت کار ناظرین است. باید تلاش کنیم با متخلفین برخورد کنیم. پشتیبانی دولت و حمایت وزیر و معاون وزیر در سازمان غیر انتفاغی برای ما دلگرمی است.

فولادوند با اشاره به اینکه از تعطیلی هیچ مدرسه ای خوشحال نمی شود، گفت: در راستای تقویت مدارس غیردولتی با متخلفین مقابله می کنیم و بگویم ما از اینکه مدرسه ای تعطیل شود خوشحال نمی شویم ولی مدافع حقوق اولیا هستیم. من معتقدم برخورد با مدارس غیر دولتی متخلف حمایت از مدارس غیر دولتی قانونمند است.

وی افزود: در برنامه ششم قرار است 25درصد پوشش را توسعه دهیم و نگرانی هایی هست که بخاطر شرایط کرونا کاهش حضور دانش آموزان را در غیر انتفاعی ها داشته باشیم اما شورای برنامه ریری برنامه ای برای حمایت دارد.

مدیرکل شهر تهران گفت: خوشبختانه این روزها اداره کل شهر تهران در بالاترین حد هماهنگی با برنامه های وزارت آموزش و پرورش است. ما مجری هستیم و موظفیم و باید سیاست های دولت منتخب در وزارتخانه را اجرا کنیم.

وی خطاب به ناظرین گفت: شما امین ما و امانتدار هستید. مملکت ما در این شرایط به رضایتمندی مردم نیاز دارد و این مهم به همت ناظرین امانتدار ما ممکن می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار