مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

در اجرای شبکه شاد، کردستان جزو 6 استان برتر کشور است

سنندج( پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در اجرای شبکه آموزشی دانش آموزان، کردستان جزو شش استان برتر کشور است، از همراهی و تلاش جمعی کلیه فرهنگیان و دست اندرکاران امر در اجرای شبکه شاد تشکر کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
در اجرای شبکه شاد، کردستان جزو 6 استان برتر کشور است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، رشید قربانی ظهر امروز در دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال 99 که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، گزارشی از تداوم جریان آموزش در ایام تعطیلی مدارس و وضعیت سال تحصیلی جاری ارائه کرد و با بیان اینکه از هفته اول اسفند ماه 98 با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش دانش آموزان با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی، خلاقیت و ابتکارات معلمان آغاز و تداوم داشت، گفت: با هدف پوشش تحصیلی دانش آموزان و برقراری عدالت آموزشی، محتوای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان با همکاری معلمان مجرب و گروه های آموزشی در قالب cd و dvd و ... تهیه و تدوین و با اولویت مناطق حاشیه شهرها و مدارس روستایی توزیع و به صورت رایگان منتشر شد.

وی در ادامه گفت: وزارت آموزش و پرورش در فروردین ماه 99 با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، اقدام به طراحی پلتفرم اختصاصی و شبکه آموزشی دانش آموز با عنوان( شاد) کرد و با وجود مسائل و مشکلات پیش روی اجرای برنامه در ابتدای کار، با همکاری، همراهی و تلاش جمعی، شبکه آموزشی راه اندازی و کردستان در اجرای این برنامه جزو استانهای برتر کشور است.

قربانی با بیان اینکه هم اکنون 100 درصد مدیران مدارس، 95 درصد معلمان و بیش از 80 درصد دانش آموزان استان عضو شبکه شاد هستند، گفت: در حال حاضر کلاس های درس در شبکه شاد در جریان بوده و قابل نظارت و رصد است.

وی یکی از اقدامات ارزنده استان در راستای آموزش مجازی دانش آموزان را برگزاری آزمون های آنلاین عنوان کرد و گفت: این طرح به عنوان یک اقدام موثر به وزارت خانه معرفی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبه ستاد ملی کرونا و بازگشایی مدارس استان از 27 اردیبهشت ماه 99 اشاره کرد و با بیان اینکه در این بازگشایی حضور عوامل اجرایی و آموزشی مدارس الزامی و حضور دانش آموزان داوطلبانه و اختیاری است، اظهار کرد: مدارس تا 27 خرداد می توانند فعالیت داشته باشند.

قربانی با بیان اینکه در سطح شهر حدود 15 درصد دانش آموزان و در سطح روستا نیز قریب به اتفاق دانش آموزان از بازگشایی مدارس استقبال کردند، گفت: برگزاری کلاس های درس و حضور عوامل و دانش آموزان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

وی هم چنین به وضعیت برگزاری امتحانات دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: امتحانات دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم به صورت حضوری از 17 خرداد ماه 99 در استان برگزار می شود و سایر پایه ها با تشخیص شورای مدرسه خواهد بود.

وی از افزایش حوزه های آزمونی و فاصله گذاری اجتماعی دانش آموزان در هنگام برگزاری امتحانات از یک متر، به دو متر و بیشتر خبر داد و گفت: برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم برابر پروتکل های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار