به میزبانی مشهد مقدس انجام می شود:

برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان به صورت مجازی

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سی‌ و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور در تابستان امسال به میزبانی مشهد مقدس و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن عترت و نماز  دانش آموزان و فرهنگیان به صورت مجازی

علیرضا مالک اشرفی در گفت و گو با پانا ضمن بیان این مطلب گفت: بخش پژوهشی سی ‌و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور و همچنین پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور از تیرماه آغاز و تا پایان شهریور ماه بصورت مجازی به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: این مسابقات در دو بخش مقدماتی و نهایی اجرا می شود. در مرحله مقدماتی آثار همه نفرات برتر استان ها از طریق پلتفرم های اینترنتی تدارک دیده شده دریافت، بررسی و مورد داوری قرار خواهد گرفت و افرادی که حد نصاب نمره لازم را کسب نمایند به مرحله فینال این مسابقات راه خواهند یافت.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در رابطه با شیوه برگزاری این مسابقات گفت: با توجه به محدودیت های ایجاد شده در اثر شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری مسابقات به صورت حضوری، تمام فرآیند های دریافت و داوری آثار در هر دو مرحله مقدماتی و نهایی به صورت غیر حضوری انجام خواهد شد. داوری بخش نهایی مسابقات بصورت ارتباط تصویری آنلاین برگزار خواهد شد.
وی افزود: مسابقات فرهنگیان در رشته های قرائت تحقیق، حفظ 10 جزء، حفظ کل قرآن کریم، نهج البلاغه و روش تدریس احکام و مسابقات بخش پژوهشی دانش آموزان در رشته های نهج البلاغه، احکام، انشای نماز، صحیفه سجادیه و تفسیر قرآن کریم برگزار خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه استان خراسان رضوی تجربه 18 ساله در میزبانی این مسابقات را داشته است، اظهار کرد: اعتقاد ما این است که تربیت و فعالیت های تربیتی در هیچ شرایطی تعطیل نمی شود و لذا امسال هم با وجود شرایط پیش آمده، با تمام اهتمام لازم را در میزبانی و اجرای این مسابقات خواهیم داشت..
مالک اشرفی با اشاره به برنامه‌های جانبی این دوره از مسابقات اضافه کرد: برگزاری محفل انس با قرآن مجازی با حضور شرکت کنندگان، برگزاری زیارت مجازی حرم مطهر امام رضا(ع)، برگزاری جشن و جنگ های شادی مجازی و همچنین ارسال بسته های متبرک حرم مطهر برای شرکت کنندگان از جمله فعالیت های فوق برنامه مسابقات خواهد شد.
وی ادامه داد: آیین اختتامیه و اعلام نتایج و اسامی برگزیدگان این رویدادهای قرآنی نیز بصورت مجازی و بصورت پخش زنده از طریق صدا و سیما با اجرای برنامه های متنوع و جذابی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار