۲ هزارو۸۶۲ دانش‌آموز مازندرانی درمدارس نمونه دولتی پذیرش می‌شوند

تهران (پانا) -  معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اعلام زمان ثبت نام آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی برای سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ گفت: تعداد ۲ هزار و ۸۶۲ دانش‌آموز برای تحصیل در ۳۸ مدرسه استان پذیرفته می‌شوند.

کد مطلب: ۱۰۷۷۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
۲ هزارو۸۶۲ دانش‌آموز مازندرانی درمدارس نمونه دولتی پذیرش می‌شوند

اسفندیار نظری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در نوشهر افزود: دانش آموزان برای شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی مازندران از هفدهم تا بیست و هفتم خردادماه مهلت دارند تا با مراجعه به سایت mazandazmon.ir ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: این آزمون به صورت استانی و در روز جمعه بیستم تیرماه ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: منابع آزمون کتبی دروس پایه نهم سال تحصیلی ۹۸-۹۹ می باشد که شامل آموزش قرآن و پیام های آسمانی،فارسی، عربی، زبان انگلیسی، علوم تجربی، ریاضی و مطالعات اجتماعی می باشد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران خاطر نشان کرد: یکی از شرایط شرکت دانش آموزان در این ازمون داشتن نمره ۱۷ معدل کتبی در ارزشیابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خردادماه بدون اعمال نمرات تکوینی) برای فارغ التحصیلان پایه نهم است.

نظری اظهار داشت: ملاک ورود به مدرسه نمونه دولتی تنها کسب نمره علمی در این آزمون نیست بلکه دانش آموزان باید فرم هدایت تحصیلی نمره ورود به رشته را بدست آوردند.

وی با اشاره به پایان ثبت نام در آزمون کشوری مدارس سمپاد افزود: آزمون کشوری مدارس استعدادهای درخشان برای پایه ششم به هفتم صبح و برای تکمیل ظرفیت پایه نهم به دهم نیز بعد ازظهر روز جمعه بیست و هفتم تیرماه برگزار می شود.

براساس دستورالعمل معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش که توسط مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی روز گذشته اعلام شده است این آزمون تراکمی دانش آموزان با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود و هر داوطلب می‌تواند صرفاً یکی از ‌رشته های تحصیلی از شاخه نظری (علوم تجربی، ریاضی فیزیک و ادبیات و علوم انسانی) را انتخاب کند.

رقابت علمی در آزمون ورودی دبیرستان‌های نمونه دولتی در بین دانش آموزان همان منطقه خواهد بود و تعداد اولویت‌های انتخابی دبیرستان‌های نمونه دولتی، توسط کارگروه استانی آزمون ورودی تعیین و در شیوه نامه ثبت نام اطلاع رسانی خواهد شد.

هر داوطلب صرفا می‌تواند در نمونه برگ تقاضای ثبت نام، یک هنرستان از شاخه فنی و حرفه‌ای را انتخاب کند. رقابت علمی برای ورود به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی، در بین دانش آموزان شهر و شهرستان، بدون لحاظ نمودن منطقه یا ناحیه خواهد بود.

دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی، از طریق سامانه ثبت نام اینترنتی، توسط اداره کل آموزش پرورش استان در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و تمامی مراحل ثبت نام، اعلام نتایج آزمون، درخواست تجدید نظر و دریافت پاسخ آن، از طریق سامانه ثبت نام و اعلام نتایج استان انجام خواهد شد.

کارت ورود به جلسه آزمون شامل: مشخصات فردی، عکس داوطلب، مدرسه محل تحصیل، رشته مورد تقاضا، اولویت انتخاب مدارس نمونه دولتی و نشانی دقیق حوزه امتحانی، حداقل سه روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون، از طریق سامانه ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت و سؤالات آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، به شیوه چهار گزینه‌ای (فقط با یک پاسخ صحیح)، از محتوای کتب درسی است.

در حال حاضر هفت هزار و ۴۱۲ دانش آموز در ۱۹ مدرسه پسرانه و ۱۹ مدرسه دخترانه نمونه دولتی مازندران مشغول تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار