درخواست شورای زنان برای ابلاغ سند ملی حقوق کودک و نوجوان

تهران (پانا) - اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان، خواستار تصویب «سند راهبردی صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی» و ابلاغ «سند ملی حقوق کودک و نوجوان» از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.

کد مطلب: ۱۰۷۷۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
درخواست شورای زنان برای ابلاغ سند ملی حقوق کودک و نوجوان

به گزارش شورای فرهنگی اجتماعی زنان، جلسه ۸۶۶ به ریاست زهرا آیت‌اللهی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدا اعضای جلسه با توجه به ماجرای قتل رومینا اشرفی به بررسی این موضوع از منظر روانشناسی، جامعه‌شناسی، حقوقی و فقهی پرداختند.

در ادامه، اعضاء خواستار تصویب «سند راهبردی صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی» توسط مرکز ملی فضای مجازی و ابلاغ «سند ملی حقوق کودک و نوجوان» از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.

همچنین اعضاء با تأکید بر اینکه قتل جرم سنگینی است و هیچکس حق ندارد جان کسی را بگیرد، تأکید کردند که هر گونه تنبیهی برای مجرم بر عهده حاکم شرع خواهد بود.
در ادامه، اعضا جلسه دسترسی کودکان از سن پایین به اینترنت و عدم اهتمام به تولید اینترنت پاک، ترویج لاابالی‌گری و بی‌عفتی، عدم نظارت بر تولیدات فرهنگی مانند فیلم‌های سینمایی، کتاب و فضای مجازی که زمینه را برای بلوغ زودرس آماده می‌کند، ضعف آموزش خانواده‌ها برای تربیت اسلامی فرزندان متناسب با مقتضیات روز و خلا آموزش‌های حقوقی به دانش‌آموزان و عدم آشنایی آنان با جرائم و مجازات را از جمله عوامل تأثیرگذار بر این واقعه عنوان کردند.

اعضای جلسه بر اهتمام بیشتر ستاد ملی زن و خانواده بر اجرایی کردن وظایف مصوب این ستاد و همچنین اجتناب از بهره‌برداری سیاسی از این فاجعه بر شناسایی ریشه‌های اجتماعی و فرهنگی آن و نظارت بر فضاهای فرهنگی تأکید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار