توزیع 400 بسته حمایتی توسط مدارس غیردولتی استان فارس در بین دانش‌آموزان شیرازی

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس در آیین توزیع کمک‌های مؤمنانه مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی شیراز، گفت کمک‌های مؤمنانه فرهنگیان در ایام کرونایی نشان از وجود یک تفاوت ریشه ای بین فرهنگ شرقی مبتنی بر وحی و فرهنگ غیر وحیانی دارد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
توزیع 400 بسته حمایتی توسط مدارس غیردولتی استان فارس در بین دانش‌آموزان شیرازی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، فرهاد اسماعیلی در آیین ارسال کمک‌های مومنانه مؤسسان و مدیران مدارس و مراکز غیردولتی استان، گفت: امروز این کمک‌های مؤمنانه توسط انسان‌های شایسته ای صورت گرفته که در قالب مؤسّس مدارس و مراکز غیر دولتی در سنگر تعلیم و تربیت خدمات شایانی به نظام آموزش و پرورش کشور نموده و از عناصر مهم حوزه تعلیم و تربیت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به توسعه آموزش مجازی در پی شیوع ویروس کرونا، گفت: تا دو سال قبل برای تحقق عدالت آموزشی و جبران بخشی از کمبود دبیر در برخی از رشته‌ها مثل ریاضی، فیزیک و زیست‌شناسی به دنبال آموزش مجازی بودیم و به صورت پایلوت هم در 5 منطقه این کار را انجام دادیم.

اسماعیلی افزود: در این ایام معلمان با شور و شوق فراوان زحمت کشیدند و نشان دادند وقتی یک بحران اتفاق می افتد آنان به خوبی به تکالیف و وظایف خود عمل می‌کنند و حتی در قبال مسؤولیت های اجتماعی دیگرشان هم احساس مسؤولیت کرده و در صحنه حضور دارند، همچنین خانواده ها نیز متوجه شدند معلمی چه کار سختی است، کاری تخصصی برای فرایند یاددهی و یادگیری، که اینها همگی اتفاقاتی بودند که کرونا رقم زد.

وی با بیان اینکه در این ایام به همگان ثابت شد مدرسه فقط کارکرد آموزشی ندارد، بلکه خیلی کارکردهای دیگر هم دارد، گفت: در اوایل که با کمبود شدید ماسک و دستکش روبرو بودیم، شاهد بودیم چگونه فرهنگیان در بخش های مختلف آموزش و پرورش از جمله هنرستانها و مدارس به یاری مردم و کادر درمانی شتافتند که اینها همگی نشان از وجود یک تفاوت ریشه ای بین فرهنگ شرقی مبتنی بر وحی و غیر مبتنی بر وحی است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه در گذشته از اخلاق مداری و خوبی‌های مردم در غرب بسیار شنیده بودیم گفت: اگر ریشه اخلاق وحیانی باشد، پایدار است و ثبات دارد. به نحوی که می بینیم در بدترین بحرانها افرادی که اخلاقشان مبتنی بر وحی است از خودشان می گذرند و ایثار می کنند.

وی افزود: در رابطه با همین کمک‌هایی که انجام می‌شود شاهدیم در اروپا و آمریکا مردم چگونه در صف‌های طولانی می‌ایستند و کمک دریافت می‌ کنند، ولی در کشورمان نه تنها هیچگونه دغدغه‌ای برای تامین مایحتاج مردم وجود ندارد، بلکه می‌بینیم هم وطنان شریف مان در صف ایستاده‌اند تا فرصت کنند به دیگران کمک کرده و به یاری دیگران بشتابند که این مایه افتخار ماست.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه باید این فرصت ها را غنیمت بشماریم، گفت: نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که اعتماد مردم به سرمایه های اجتماعی در اینگونه بحرانها و حوادث بسیار رشد می کند، ولی چون استفاده نمی شود ممکن است مجددا با یک اتفاق همه از بین برود، بنابراین باید قدر این فرصت را بدانیم و همگی این اتفاقات را ثبت و آنها را یادآوری کنیم، چرا که این تجربه می تواند برای مواجهه با اتفاقاتی که ممکن است در آینده با آنها روبرو شویم به ما کمک های بسیاری کند.

وی در ادامه گفت: این اقدام خداپسندانه مؤسسین مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی و اداره مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش و تمام کسانی است که در تهیه و توزیع این بسته های مومنانه زحمت کشیده اند و مبتنی بر سیره علوی است که جای قدردانی و تشکر بسیار دارد.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش فارس نیز در این خصوص گفت: این اقدام در راستای منویات مقام معظم رهبری و به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر خصوصا پس از بروز قضایای کرونا صورت گرفته است و موسسین مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی، با همدلی و همراهی و لبیک به منویات مقام معظم رهبری، تحت عنوان رزمایش کمک های مؤمنانه به صورت گسترده در آن حضور یافتند.

یزدان دشتیان گفت: در همین راستا تعداد 400 بسته اقلام غذایی شامل(برنج، روغن، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، حبوبات و...) به ارزش هر بسته یک میلیون و پانصد هزار ریال با مدیریت اداره مشارکتهای مردمی و همکاری شورای هماهنگی مؤسسان مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی و بسیج فرهنگیان تهیه و در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی افزود: ارزش کل اقلام تهیه شده معادل 600 میلیون ریال است. همچنین به جز این مورد مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی در موارد متعددی نیز راسا اقدام به تامین و توزیع کمک به نیازمندان نموده اند که در دوره های مختلف زمانی بین افراد نیازمند توزیع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار