استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

100 هکتار از جنگل های خائیز آسیب دیده اند

فضای مجازی در انتشار تصاویر از آتش سوزی به سمت اغراق نمایی رفته است

یاسوج (پانا) - استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کردطبق بررسی کارشناسان، 100 هکتار از جنگل های خائیز آسیب دیده اند که از این میزان 40 هکتار آسیب جدی دیده است.

کد مطلب: ۱۰۷۷۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
100 هکتار از جنگل های خائیز آسیب دیده اند

صبح امروز؛ حسین کلانتری در جلسه ستاد بحران شهرستان گچساران با حضور معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان جنگل های کشور، در اشاره به آتش سوزی های خائیز، دیل و کوه های خامی در شهرستان کهگیلویه و شهرستان گچساران گفت: آتش کوه خائیز و دیل مهار شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بطور کلی روزانه 400 نفر در آتش سوزی خائیز کمک رسانی کرده اند، افزود: 15 گروه 5 نفره از سراسر استان، 8 تیم مردمی آموزش دیده، برای پشتیبانی و مهار آتش خائیز جمع شدند.
کلانتری اظهار کرد: نیروهای سازماندهی شده بسیج، سپاه، گروه های ورزشی و کوهنوردی برای امدادگری در خائیز به کمک آمدند.
او با بیان اینکه دولت برای آتش سوزی ها باید آماده باشد، بیان کرد: برنامه کوتاه مدتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی و عملیاتی خواهیم کرد، آماده سازی 300 نیروی تجهیز شده و آموزش دیده است، حتی از این نیروها می توانیم برای امدادرسانی و کمک در استان های دیگر استفاده کنیم.
کلانتری با اشاره به انتشار عکس و تصاویر از آتش سوزی خائیز در فضای مجازی گفت: اغراق نمایی در فضای مجازی صورت گرفته است، مسئولان پای کار هستند، 18 هزار گونه جانوری در خائیز داریم، 1600 راس کل و بز در خائیز زندگی می کنند، هیچ کدام از اینها تلف نشده اند، فضای مجازی به سمت اغراق نمایی رفته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان، 100 هکتار از جنگل های خائیز آسیب دیده اند که از این میزان 40 هکتار آسیب جدی دیده است.
اوبا بیان اینکه حتما با عاملان آتش سوزی باید برخورد صورت بگیرد تصریح کرد: کسی که مسبب این آتش سوزی هاست خیانت کرده است، چه سهوی و چه عمدی.
کلانتری بیان کرد: قرار نیست کسی در کوه قلیان بکشد، سیگار در طبیعت آتش بزند، هزینه اش را نظام و دولت بدهند، قرار نیست دو نفر به دلیل دعوای قومی یا خانوادگی جایی را به آتش بکشند و هزینه اش را نظام بدهد، اینها خیانت است و اصلا پذیرفتنی نیست.
او تصریح کرد: به دستگاه قضایی و نظارتی گچساران تاکید کرده ایم اشرافیت اطلاعاتی شان را بالا ببرند، پرس و جوی محلی کنند و مسبب آتش سوزی پیدا شود، تا معرفی و برخورد لازم صورت بگیرد و درس عبرتی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار