تأسیسات گردشگری مازندران دوباره فعال شد

ساری (پانا) - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران اعلام کرد که تمامی تأسیسات گردشگری استان بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا فعال است و به گردشگران خدمات ارائه می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۷۷۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تأسیسات گردشگری مازندران دوباره فعال شد

شیوع ویروس کرونا بسیاری از مراکز اقتصادی، آموزشی و گردشگری را تعطیل کرد. گرچه برخی از این مراکز پیش از این بازگشایی شدند و فعالیت خود را از سر گرفتند، اما برخی از آن‌ها مانند تأسیسات گردشگری به مدت طولانی‌تری از فضای فعالیت اقتصادی و کسب درآمد دور بودند.

گرچه کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در فضا‌های ورزشی و گردشگری، دستورالعملی درباره تعطیلی تأسیسات گردشگری در زمان شیوع ویروس کرونا صادر نکرده بود، این مراکز که شامل اماکن اقامتی (هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر، بومگردی و خانه مسافر)، مراکز تفریحی و پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی هستند، با دستور استانداران و فرمانداران تعطیل شدند. به این ترتیب بود که در اوایل اسفند سال 98 بر اساس تصمیم قرارگاه پدافند زیستی مازندران، فعالیت تمامی تاسیسات گردشگری استان با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا متوقف شد.

روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران به نقل از سیف‌الله فرزانه مدیرکل این اداره از از صدور مجوز برای دو دفتر سیاحتی و جهانگردی در ساری و چالوس و لغو مجوز سه دفتر سیاحتی و جهانگردی نیز در ساری، نوشهر و رامسر خبر داد.

فرزانه با اشاره به فعالیت ۲۲۸ دفتر و شرکت سیاحتی و جهانگردی در استان گفت: «با برنامه‌ریزی درست این بخش از تأسیسات گردشگری در ساماندهی و اجرای سفرهای دسته‌جمعی در قالب تور، شاهد ارتقای سطح خدمات به گردشگران، سلامت آنان و از همه مهم‌تر کاهش هزینه سفر خواهیم بود.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به این که تمامی تأسیسات گردشگری استان بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا فعال بوده و به گردشگران خدمات ارائه می‌کنند، گفت: «گردشگران می‌توانند در صورت شکایات از نحوه ارائه خدمات تأسیسات گردشگری، موارد را به شماره 09629 و 33367098 011 اطلاع دهند.»

طبق دستورالعمل «سفر هوشمند: سفر+سلامت» کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در فضا‌های ورزشی و گردشگری، نظارت عالیه بر تاسیسات گردشگری بع عهده ادارات کل استانی است و در سطح دوم نظارت، مردم و مسافران می‌توانند گزارش تخلفات را به شماره‌های اعلام‌شده ارائه دهند. سطح سوم نظارت با ناظران خصوصی و کارشناسان بهداشت مراکز و تاسیسات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار