تشدید نظارت بر رعایت سفر هوشمند در گیلان

رشت (پانا) - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد نظارت بر رعایت "سفر هوشمند که شامل سفر+سلامت" است، با بازگشایی تاسیسات گردشگری در استان افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۰۷۷۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تشدید نظارت بر رعایت سفر هوشمند در گیلان

به گزارش ایرنا، حمیدرضا آذرپور با تاکید بر اهتمام به سلامت گردشگران اظهار کرد: تاسیسات گردشگری به شرط رعایت پروتکل سفر هوشمند از ابتدای خردادماه بازگشایی شده و نظارت ها افزایش یافته است.

وی افزود: اکیپ های ویژه در محورهای استان بر اساس ضوابط، فرم‌های تدوینی و چک لیست‌های دستورالعمل ابلاغی سفرهوشمند بر کلیه فعالیت‌های واحدهای اقامتی، پذیرایی و گردشگری نظارت دارند.
وی ادامه داد: براساس این فرم‌ها و چک‌لیست‌ها کلیه موارد تخصصی اعم از اخذ و نصب مجوز و پروانه بهره‌برداری، رعایت اصول بهداشت محیط، بهداشت فردی، بهداشت و کیفیت مواد غذایی، چگونگی و کیفیت ارائه‌خدمت به گردشگران، نکات ایمنی، امنیتی و انتظامی و موارد و پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با دستورالعمل‌های ابلاغی مورد ارزیابی قرار می گیرند.
آذرپور از مردم خواست، در صورت شکایت، انتقاد و پیشنهاد با شماره تماس‌ ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۶۵ که از سوی اداره کل استان‌ به صورت ۲۴ ساعته در نظر گرفته شده تماس بگیرند، یا از طریق شماره ۰۹۶۲۹ اقدام نمایند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ادامه داد: با بازگشایی و ارائه‌ خدمات از سوی واحدهای اقامتی، پذیرایی و گردشگری، ضرورت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شرایط ویژه‌ کرونا بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده الزامی، ‌ اعلام شده‌است.
آذرپور ضمن تاکید بر خودداری از سفرهای غیرضروری، اجرای الزامات دستورالعمل‌های ابلاغی «سفرهوشمند: سفر+سلامت» را در بهبود وضعیت سفرهای ضروری هموطنان موثر دانست و افزود: مرجع و اساس تهیه ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی این دستورالعمل، راهنمای گام دوم مبارزه با کووید۱۹ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراکز اقامتی و حمل‌ونقل، همچنین ملاحظات عملیاتی در مدیریت این بیماری در بخش اقامتی، تهیه‌شده توسط سازمان بهداشت جهانی است.
وی ادامه داد: نحوه برخورد با موارد مشکوک به بیماری، حفاظت فردی و فاصله‌گذاری بین کارکنان و حفاظت فردی گردشگران به‌ویژه استفاده از ماسک و دستکش در فضاهای عمومی اقامتی یا حمل و ‌نقل از موارد مندرج در این دستورالعمل‌هاست.
پروتکل های حمل و نقل زمینی، حمل ونقل هوایی و حمل ونقل ریلی، همچنین پروتکل‌های واحدهای اقامتی، واحدهای پذیرایی بین‌ راهی، مراکز و سایت‌های تاریخی و موزه‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی، از جمله مواردی هستند که به تفصیل در این دستورالعمل تشریح شده‌اند.
سفر هوشمند کاهش چشمگیر اقامت گردشگران در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان را در نخستین تعطیلات پس از بازگشایی تاسیسات گردشگری _ طی روزهای سی ام اردیبهشت ماه تا پنجم خردادماه - را در پی داشت.
طی این مدت ۹۸ هزار و ۸۸۶ نفر در تاسیسات اقامتی استان ساکن شدند. حال آنکه این رقم در جشن فطر سال گذشته دو میلیون و ۹۱۹ هزار و ۲۵۷ نفر بوده است.
استان گیلان به‌عنوان یکی از کانون های مهم گردشگری شمال کشور دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار