نصب بیش از ۳ هزار کنتور هوشمند برق در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق اردبیل از نصب بیش از ۳ هزار کنتور هوشمند برق در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
نصب بیش از ۳ هزار کنتور هوشمند برق در استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اردبیل، حسین قدیمی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: تاکنون ۳ هزار و ۲۵۵ کنتور هوشمند در حوزه خدمات شرکت توزیع برق در استان اردبیل نصب شده است و طبق برنامه پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۹۹ این تعداد به ۴ هزار کنتور برسد.
او هدف از اجرای این طرح را از بین بردن خطای انسانی با قرائت از راه دور کنتور‌ها دانست و اظهار کرد: قرائت از راه دور کنتور‌ها با استفاده از اطلاعات کنتور‌ها در طرح‌های عبور از پیک تابستان، مشاهده پروفیل بار مصرفی مشترک، مشاهده وضعیت لحظه‌ای پارامتر‌های شبکه و پایش رخداد‌های دستکاری کنتور و استفاده از داده‌های ولتاژ در طرح چاوش خواهد بود.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به اینکه با راه‌اندازی کامل این سامانه و حذف اعزام مامور برای قرائت کنتور‌ها این عملیات به صورت لحظه‌ای و از راه دور انجام می‌شود.
قدیمی تصریح کرد: مرکزی به منظور نظارت و پایش بر وضعیت این کنتور‌ها نیز در معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت با حضور همکاران توانمند شرکت توزیع برق در اردبیل افتتاح شد تا بتوان از صحت عملکرد این کنتور‌ها از نظر آنلاین بودن وضعیت مصرفی مشترکان اطمینان حاصل شود.
او قابلیت مرکز فهام را مدیریت پاسخگویی بار در طرح ذخیره سازی عملیاتی صنایع، پایش وضیعت ولتاژ در نقاط مختلف شبکه، حصول اطمینان از صحت عملکرد و اندازه گیری صحیح انرژی در مشترکین، پایش رخداد‌های به‌وجود آمده در محل مشترک که قابلیت رصد توسط کنتور فهام، پایش پروفیل توان اکتیو و راکتیو ولتاژ و جریان و ضریب قدرت مشترکین از راه دور تست و بازدید لوازم اندازه گیری عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار