اعلام جرم علیه 7 واحد صنعتی و معدنی متخلف

تهران (پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت یک واحد فعال در زمینه شن و ماسه که به دلیل استقرار نامناسب، ایجاد آلودگی محیط زیستی، تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی به مرجع قضایی معرفی شده بود، با صدور حکم قانونی محکوم شد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
اعلام جرم علیه 7 واحد صنعتی و معدنی متخلف

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمد فریدی با بیان اینکه اعلام جرم علیه واحد موصوف و پیگیری های حقوقی از سال گذشته انجام شده بود، افزود: باتوجه به آلایندگی و تخلفات صورت گرفته توسط این واحد، حکم قطعی علیرغم اعتراضات متشاکی از سوی مرجع قضایی شهرستان صادر و ابلاغ شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند به پیگیری‌های مستمر این اداره که در نهایت منجر به صدور حکم محکومیت قطعی شد، اشاره کرد و گفت: متصدی این واحد برابر رای صادره به شش ماه حبس تعزیری و جریمه نقدی محکوم شده است.

فریدی تصریح کرد: این اداره برابر گشت و پایش های شبانه روزی و مستمر، تمامی واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی مستقر در شهرستان را مورد پایش قرار داده و واحدهایی که بدون اتخاذ تمهیدات لازم، موجبات آلودگی زیست محیطی را فراهم آورده و پس از دریافت اخطاریه نسبت به بهبود و اصلاح عملکرد فعالیت خود اقدامی انجام نمی‌دهند، به مراجع قضایی معرفی و پرونده آنها تا حصول نتیجه از سوی این اداره پیگیری می شود.

وی در پایان گفت: درحال حاضر نیز تعداد هفت پرونده حقوقی مربوط به تخلفات محیط زیستی مرتبط با صنایع و معادن با توجه به طرح دعوی از سوی این اداره از سوی مراجع قضایی شهرستان دماوند در حال رسیدگی است که احکام صادره پس از قطعیت اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار