تدوین سند جامع سلامت استان اردبیل

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل عنوان کرد سند جامع سلامت استان اردبیل با همکاری دستگاه های اجرایی متولی تدوین شده و در آینده نزدیک این طرح عملیاتی می شود.

کد مطلب: ۱۰۷۷۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
تدوین سند جامع سلامت استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه بررسی سند جامع سلامت استان اظهار کرد: سلامت مردم در هر برهه از زمان از اولویت خاصی برخوردار است و به دلیل چاقی و داشتن بیماری های زمینه ای از قبیل فشار خون و دیابت در جریان ویروس کرونا تعداد مبتلایان و بستری ها زیاد شد.

او با بیان اینکه بحث راه اندازی ورزش های همگانی و آموزش در اداره کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش باید جدی گرفته شود، افزود: تعداد جمعیت خانواده آموزش و پرورش بیش از سایر ارگان ها و خانواده ها است به‌طوری که بیش از۲۲۰ هزار نفر تحت نظر این اداره کل فعال هستند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه سند جامع سلامت قبل از شیوع ویروس کرونا تهیه و تدوین شده بود تصریح کرد: اجرای این سند بعد از فروکش کردن ویروس کرونا با هماهنگی دستگاه های متولی و ngoها در سطح استان با مشارکت مردم اجرا و عملیاتی می شود.

بهنام جو با تاکید بر اینکه در این سند باید در حین اجرا تمام پیشنهادها و نارسایی ها بررسی شود گفت: در بحث آسیب های اجتماعی از وجود جامعه شناسان و روان شناسان بیشتر بهره مند شدیم و نتیجه قابل قبولی در این طرح مشخص شد.

او ادامه داد: در طرح سند جامع سلامت باید از متخصصان تغذیه در امر مشاوره و آموزش بیشترین بهره برداری را در صدا و سیما و کارگاه های اداری داشته باشیم.

استاندار اردبیل ضمن قدردانی از کادر درمانی در بحث پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: باید در طرح جامع سلامت از ظرفیت صدا و سیما و رسانه ها جهت اطلاع رسانی دقیق نهایت بهره را ببریم.

بهنام جو با تاکید بر اینکه در این طرح بحث ساماندهی پسماند، فاضلاب شهری، ورزش های همگانی و توسعه تحرکات همگانی در نظر گرفته شده افزود: در سال جاری اعتبار خوبی برای توسعه فاضلاب شهری اردبیل و نمین و سایر شهرستان ها گذاشته شده و باید آب و فاضلاب استان در این زمینه برای تکمیل پروژه ها نهایت تلاش خود را بکار گیرد.

او همچنین ساماندهی پسماند شهری و بیمارستانی با الگوگیری از استان های موفق و اجرای بخش خصوصی با حمایت شهرداری را از اولویت های این سند بر شمرد و گفت: با وجود اجرای مفاد این سند، ادارات دولتی و سازمان ها باید به عنوان الگو و سرمشق در بحث ورزش و توسعه ورزشی اقدام کنند.

استاندار اردبیل همچنین از عوامل دانشگاه علوم پزشکی خواست غربالگری و آماری که در بحث کرونا به دست آمده را جهت احصا و پیگیری از خانواده های دارای بیماری زمینه ای تلاش کنند.

بهنام جو گفت: در شهرستان ها هم فرمانداری ها با پیگیری موضوع متناسب با موقعیت جغرافیایی و جمعیتی موضوع را مدیریت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار