در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

غرضی: مجلس جای «خدمت» به مردم است نه کسب «قدرت»

مجلس و افراد آن محتاج کمک‌های دولت هستند، بوده‌اند و خواهند بود/ کسانی که برای تصاحب قدرت می‌آیند سرانجام آنها، زدو بند و رانت‌خواری است/ اصلاح‌طلبان دولت را نمی‌توانند نگه دارند، اصولگراها ملت را/ این چه مجلسی است که نماینده آن می‌گوید با حقوق نمایندگی فقط می‌شود اجاره خانه داد

تهران (پانا) - نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس جای خدمت به مردم است نه کسب قدرت، تاکید کرد در شعارها همه مسلمانان، مطهر، معتقد و پاک هستند اما عملکرد این را نشان نمی‌دهد. کسانی که برای تصاحب قدرت می‌آیند سرانجام آنها، زد و بند و رانت‌خواری است.

کد مطلب: ۱۰۷۶۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
غرضی: مجلس جای «خدمت» به مردم است نه کسب «قدرت»

سیدمحمد غرضی در گفت‌وگو با پانا، درباره مجلس یازدهم گفت: «در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی آقای قالیباف با رای بالایی رئیس مجلس شد. اما افرادی که در هیئت رئیسه مجلس قرار گرفته‌اند، آن‌گونه سابقه‌ای در مجلس بودن و فعالیت در حوزه مجلس را جز یکی دو نفر از آن‌ها، نداشته‌اند. بنابراین این افراد تا بخواهند با مجلس و مردم هماهنگ و آشنا شوند، مقداری زمان‌بر خواهد بود.»

وزیر پیشین نفت ادامه داد: «در پیام رهبری به مناسبت آغاز به کار مجلس، مشکلات کشور برای مجلس و هیئت رئیسه بیان شده است و طبق این پیام، تولید، اشتغال، تورم و حفظ ارزش پول ملی اصولی اساسی است.»

نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجالس گذشته از مجالس مشروطه و همچنین مجالس جمهوری اسلامی ایران نتوانسته‌اند در راس امور باشند، گفت: «این انتظار حضرت امام که مجلس متصل به مردم است و باید در راس امور باشد، اتفاق نیفتاده است. اکنون هم این انتظار وجود دارد که در راس امور باشد و به عنوان یک قوه عمل کند، به قانون اساسی عمل کند.»

عضو کابینه دولت سازندگی با بیان اینکه امیدوارم این مجلس که تا 80 درصد یکپارچه است رعایت خدا و مردم را بکنند، اضافه کرد: «نمایندگان مجلس باید بتوانند انتظارات را به جای آورده و با عمل مخلصانه و کارشناسانه، مشکلات عامه مردم را شناسایی و رفع کنند.»

سیدمحمد غرضی از کاربرد زیاد واژه‌های «انقلابی»، «اسلامی»، «از جنس مردم» و امثال آن در میان نمایندگان و نیز استفاده از تصاویر شهدای بزرگ ایران اسلامی به ویژه «حاج قاسم سلیمانی» از سوی آن‌ها انتقاد کرد و گفت: «انسان از خطا معصوم نیست، این افراد باید مراقبت کنند. افرادی که برای خودشان اسم تعریف کنند به جای اینکه مردم برای آن‌ها اسم بگذارند، خیلی موفق نخواهند شد. نه اصلاح‌طلب موفق شد نه اصولگرا؛ همه آن‌ها هم مجلس را داشتند هم دولت را؛ مستقلین هم در کشور عهده‌دار مسئولیت بودند، آن‌ها هم موفق نشدند. هرکدام در این مجموعه از مشروطه و بعد هم در جمهوری اسلامی، برای خودشان اسم تعریف کردند ولی توفیق اینکه اسم و عملکرد یکی شود، پیدا نکردند. می‌گویند فلان فرد، انسان صالحی است یا فلانی آدم قانون‌مدار یا فداکاری است، اگر انسان خود این اسامی را بر روی خود بگذارد، معلوم نیست که مردم هم او را تایید کنند.»

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «من در یک کلمه بیان می‌کنم "اصلاح‌طلبان دولت را نمی‌توانند نگه دارند، اصولگراها ملت را"؛ در این چهل سال که جمهوری اسلامی برقرار است ملاحظه می‌کنیم که هیچ دولتی و هیچ مجلسی توانایی به دست آوردن رضایت مردم را نداشته است و معمولاً مجالس تبدیل شده‌اند به یک دستگاه اداری تابع دولت. مجالس به جای اینکه برای مردم کار کنند تبدیل شده‌اند به دستگاهی که برای دولت و دستگاه‌های خاص، اشخاص و گروه‌ها و احزاب کار کرده‌اند.»

وی تاکید کرد: «کسانی که از نام بزرگان و واژه‌هایی مثل اسلام، انقلاب، از نام بزرگانی مانند حضرت امام و دیگران استفاده می‌کنند، اشتباه است. عقلای جامعه چنین کاری نمی‌کنند. باید طوری به مردم خدمت کنند که اجتماع این نام‌ها را بر آن‌ها بگذارد.»

غرضی گفت: «اینکه در اقتدار سیاسی مجلس کسی مصون از رانت‌خواری باشد در گذشته سابقه ندشته است. کسانی به عنوان اصلاح‌طلب به عنوان اصولگرا، کسانی به عنوان مستقل و کسانی که از هر دو عنوان استفاده کردند را زیاد دیدیم ولی توانایی اینکه خودشان را به مردم عرضه کنند، نداشتند. امیدوارم که خداوند به ما رحم کند از اینکه خودمان را به پاکان تشبیه کنیم.»

سیدمحمد غرضی با بیان اینکه در گذشته تاکنون به جای حقوق عامه، حقوق خاصه حفظ شده است و با اشاره به اینکه مجلس جای خدمت به مردم است نه کسب قدرت، گفت: «در شعارها همه مسلمانان، مطهر، معتقد و پاک هستند اما عملکرد این را نشان نمی‌دهد. کسانی که برای تصاحب قدرت می‌آیند سرانجام آن‌ها زدوبند رانت‌خواری است. برخی در گذشته رقیب بودند رقیب انتخابات ریاست‌جمهوری، اما رقیب در اجرای حقوق عامه نبوده‌اند.»

این فعال سیاسی به صحبت‌های علی‌اصغر عنابستانی، منتخب مجلس یازدهم از حوزه سبزوار که گفته است "با حقوق نمایندگی حداکثر می‌توان اجاره خانه را داد و بقیه نیازهای زندگی روی هواست" هم واکنش نشان داد و گفت: «آخر این چه مجلسی است. من که ۲۰ سال با مجلس کار کرده‌ام این را می‌توانم بفهمم که مجلس و افراد آن محتاج کمک‌های دولت هستند و بوده‌اند و خواهند بود، خدا رحم کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار