بهارلو: شرح شغل ها باید مورد بازنگری قرار بگیرد

محسن بهارلو، معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه مشترک شورای معاونین اداره کل و شورای معاونین مناطق نوزده گانه شهر تهران با اشاره به وظیفه توسعه مدیریت در بخش توسعه و پشتیبانی به ارایه نکاتی در حوزه مدیریتی آموزش و پرورش پرداخت.

کد مطلب: ۱۰۷۶۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
بهارلو: شرح شغل ها باید مورد بازنگری قرار بگیرد

بهارلو گفت: علی رغم اینکه چالش هایی در حوزه آموزش و پرورش به سبب شیوع بیماری کرونا پیش آمد اما فرهنگیان سنگ تمام گذاشتند و در شرایطی که باید قاعده های جدیدی وضع می شد با توفیقات کار بزرگی رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه یکی از فعالیتهای حوزه معاونت پشتیبانی، توسعه مدیریت است، گفت: یکی از گیرهای کار مدیریتی حوزه کارشناسی است. در مدیریت مدرسه مهمترین و عملیاتی ترین بخش کارشناسی است که باعث رشد و بلوغ دانش آموز می شود. کارشناس حوزه آموزش و پرورش کسی است که تمامی مقدمات را جهت آگاهی دقیق و صحیح دادن به مدیر فراهم می کند و مدیران براساس گزارش های یک کارشناس تصمیم گیری می کنند.

وی افزود: مدیریت یعنی شما به عنوان مدیر چقدر توانسته اید سیستم را دست ببرید تا نتایج بهتری بگیرید. پس باید نسبت به وضع موجود آگاهی داشته باشید تا این مهم انجام شود و وضع موجود براساس آگاهی است که کارشناس ایجاد می کند و هرچه این گزارش کارشناسی و فنی باشد، تصمیم مدیر دقیقتر است.

وی افزود: کارشناس اطلاعات میدهد و مدیر تصمیم میگیرد با راهبری، اصلاح و تغییر و تحول ایجاد کند. متاسفانه ما بانک نیروی انسانی نداریم تا به موقع از آن استفاده شود. کارشناس را جدی بگیرید چون عیب سیستم آنجاست که آن زمان که باید حضور یک کارشناس مورد بررسی جدی قرار گرفته شود، انجام نشده است.

بهارلو گفت: شرح شغل ها را باید مورد بازنگری قرارداد. باید تناسب میان شغل، که شرح شغل است و شاغل، که ویژگی شغل است، وجود داشته باشد و مدیر در این صورت اهداف را به کارشناس ها سرشکن کند و از آنها می خواهد گزارش مدیریتی ارایه کنند. در این حالت مدیر منطقه می تواند بهتر تصمیم بگیرد و تغییر یا اصلاح یا تثبیت انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار