ربوشه: سال بعد کتاب واحد و یکسان برای پیش دبستانی در شهر تهران نداریم 

تهران (پانا) - سعید ربوشه، معاون ابتدایی اداره کل شهر تهران در جلسه مشترک شورای معاونین اداره کل و شورای معاونین مناطق نوزده گانه شهر تهران  از تمرکززدایی درحوزه کتابهای درسی دوره پیش دبستانی در شهر تهران خبر داد. 

کد مطلب: ۱۰۷۶۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
ربوشه: سال بعد کتاب واحد و یکسان برای پیش دبستانی در شهر تهران نداریم 

ربوشه گفت: در شرایطی که معلمان ما نقش مادر خانه و عضو خانواده را داشتند باید آموزش هم میداند و اما کارهای بزرگی درحوزه آموزش و پرورش رقم زدند. باید در هر مدرسه شورای مدرسه تشکیل شود و همه آنچه اتفاق افتاده جمعبندی کنند و همه ابزارهای استفاده شده و زحمات شان ثبت شود. البته این نه برای یک نگاه سلبی بلکه برای یک نگاه مثبت و ایجابی است تا حداقل در خود مدرسه و منطقه زحمات معلمان ما ثبت شده باشد.

وی افزود: ارزشیابی شش پایه دست معلم است و حتما لازم است گروه های مناطق تبیین هایی برای ارزشیابی داشته باشد. همچنین بین شش پایه بیشتر از همه نگران پایه اول ابتدایی هستیم. حتما باید خیال مان از آموزش فارسی و نشانه ها برای این دانش آموزان راحت باشد. پس باید با معلمان کلاس اول صحبت شود تا از این مهم مطمئن شویم و در رابطه با پایه اول تا شهریور می توانیم این اطمینان را حاصل کنیم.

ربوشه با تاکید بر ثبت ارزشیابی های نوبت اول در سناد از معاونین خواست در انجام این مهم همراهی کنند. وی افزود: ما شش موضوع مهم داریم که نیاز به هم اندیشی دارد. همه ما به عنوان والدین بچه ها آرزو می کنیم مدیر مدرسه برنامه سال بعد را اعلام کند. حتما با این شرایط موجود باید چشم اندازی برای سال تحصیلی آینده داشته باشیم. به مدیران ابلاغ شود که سناریوی عادی و بدبینانه را با هم داشته باشند تا اگر مثلا اول شهریور مدرسه بازگشایی شد، غافلگیر نشوند. پس باید سناریوهای متفاوتی تعریف شود.

ربوشه با مهم خواندن انتخاب مدیران و معاونین مدرسه گفت: اگر انتخاب ایمنی نداشته باشیم ممکن است سالها نگران باشیم و مدیران مناطق این مهم را توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه باید بانک اطلاعاتی خوبی از معاونین داشته باشیم از اهمیت جایگاه معاونین در مدارس سخن گفت.

ربوشه در ادامه درباره ثبت نام دانش آموزان پایه اولی گفت: حرکت از ثبت نام صرفا اداری پایه اولی ها به ثبت نام تربیتی باید مورد توجه باشد. امسال صدهزار دانش آموز پایه اولی داریم و باید از رویکرد اداری عبور کنیم و تغییر ایجاد کنیم و این مهم هم حضوری و هم مجازی ممکن است. همچنین توسعه کمی و حضور نوآموزان در دوره پیش دبستان مهم است و باید جدی گرفته شود. با بهزیستی هم جلسه گذاشته شد تا این مهم انجام شود.

وی افزود: مورد دیگر توسعه کیفی است. سال بعد کتاب واحد مشخص و یکسان نداریم و کتاب راهنمای مربی آماده شده و دوهزار مربی پیش دبستانی را آموزش می دهیم تا در مناطق شمال و جنوب و شرق و غرب متناسب با اقتضائات دانش آموز آموزش داده شود.

ربوشه در پایان از فشردگی کلاس ها ابراز نگرانی کرد و گفت: نگرانی ما بابت کلاس های بالای 40نفر است. باید از معلم مراقبت کنیم. اگر منطقه ای می تواند دونوبته کلاس برگزار کند اهمیت دارد که مورد توجه باشد تا معلم آسیب نبیند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار