لونی: منطقه چهار بیشترین مشکل را در فضای آموزشی دارد

تهران ( پانا ) - محمد حسین لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار در جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز، منطقه چهار را دارای کمبود شدید فضای آموزشی اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
لونی: منطقه چهار بیشترین مشکل را در فضای آموزشی دارد

جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز با حضور محمد حسین لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار در اندیشکده تحول برگزار شد.

به گزارش پانا لونی ضمن تقدیر از اقدامات شایسته مجمع خیرین مدرسه ساز، گفت: منطقه چهار با توجه گستره وسیع جغرافیایی و تراکم بالای دانش آموزان حاشیه نشین، بیشترین مشکل را در فضای آموزشی دارد، تراکم جمعیت در کلاس های درس به طور متوسط سی و پنج و نیم است و تعداد بالای مدارس دو نوبته و پر تراکم موید این مدعاست.

مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار اضافه کرد: با جلسات منظم، با حضور همه اعضای مجمع و شناسایی، جذب و دعوت از خیرین و پیگیری مصوبات و اخذ سند املاک منطقه و ساخت مدارس جدید می توان کار را پیش برد بر مشکلات فائق آمد.

در ادامه قربانی، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، با تحسین عملکرد مدیر منطقه در کوتاه مدت و تقدیر از زحمات و تلاش های اعضای نمایندگی مجمع خیرین منطقه چهار، اظهار کرد: باید عقب ماندگی آموزش و پرورش را در این عرصه جبران کرد و با فهم صحیح و درک درست از حوزه خیرین به افق های روشن نگریست.

قربانی بیان کرد: در شهر تهران و در زیر پوسته رنگین شهر، وضعیت حوزه آموزش بغرنج است، تصمیم ها باید موکدا مصوب شود تا از مسوول مربوطه قابل پیگیری باشد.

وی افزود: احصاء ظرفیت های منطقه در جذب و شناسایی خیرین و اولویت بندی و دسته بندی مدارس و استفاده از ظرفیت نوسازی می تواند موثر باشد.

کاظم دلیلی، عضو شورای مرکزی مجمع خیرین شهر تهران و رییس نمایندگی مجمع خیرین مدرسه ساز منطقه چهار، با تقدیر از حمایت های مدیر منطقه ابراز کرد: به دلیل تغییر مدیریت و اختلاف سلایق در این حوزه عقب هستیم با این اوصاف مجمع کار خود را دنبال کرده اما فعالیت های صورت گرفته به شکل شایسته برای افکار عمومی انتقال نیافته و رسانه ای نشده که این ضعف محسوس بوده است.

دلیلی افزود: آینده کشور در دست دانش آموزان خواهد بود باید فرهنگ حسنه وقف، نیکوکاری و مدرسه سازی را به ایشان آموزش دهیم و تجربیات انتقال داده شود. از این منظر طرح ابتکاری مجمع خیرین مدرسه ساز منطقه چهار، با عنوان "طرح متریک" برای اولین بار در سطح کشور این بستر را فراهم آورد که به منظور توسعه و ترویج امر مقدس مدرسه سازی، دانش آموزان نیز بتوانند با پرداخت مبلغ یک متر مربع در این طرح سهمیم باشند و مدال افتخار خیّر مدرسه ساز را به گردن آویزند. از این رهگذر مدرسه نوجوانان انقلاب در طرح متریک با همیاری و مشارکت 286 دانش آموز ساخته شد و امید است در آینده بیش از این شاهد ساخت مدارس توسط دانش آموزان باشیم.

در ادامه این جلسه جلال بیک، عضو مجمع خیرین منطقه چهار با اشاره به اینکه مجمع در سال 98 تعداد 27 جلسه برگزار کرده، گزارش عملکرد یکساله مجمع را ارائه کرد و گفت: منطقه چهار 24 مدرسه خیر ساز دارد که در مساحت 34800 متر مربع بنا 333 کلاس ایجاد و دایر شده است و در حال حاضر تعداد 11400 دانش آموز در این کلاس ها در حال تحصیل هستند. همچنین احداث نمازخانه مدرسه پرتو اعظم، کلنگ زنی مدرسه شهید رحیمی توسط خیر مدرسه ساز سعید منوچهری، مدرسه استثنایی شهید صیاد شیرازی توسط خیر مدرسه ساز سلیم آشتیانی به نمایندگی از جامعه معلولان و استثناییان کشور و مدرسه شهید رضاییان با حضور محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران انجام شد.

وی کامل کرد: هفت مدرسه با قدمت بالا و فرسوده ی شهید رضاییان، معاد، نوبری آشتیانی، امام جواد(ع)، بهار، شهید آبشناسان، پرتو اعظم، نیاز به تخریب و بازسازی دارند و برای ساخت دارالقرآن مدرسه امام رضا(ع) منتظر معرفی خیر مدرسه ساز هستیم.

در ادامه جلسه بنی آدم، رییس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران با تماس تصویری با تقدیر از خدمات مدیر منطقه و اعضای مجمع خیرین منطقه چهار و تکریم چهره ماندگار مدرسه سازی مرحوم دکتر حافظی گفت: إن شاءالله به جایی برسیم که در این بستر نقصان نداشته باشیم و این خدمات مورد تایید الهی قرار گیرد.

توفیق شاهی عضو مجمع خیرین مدرسه ساز گفت: به منظور اداره مدارس خیرساز باید مدیرانی انتخاب شوند که با این حوزه آشنا و درک متقابل داشته باشند و در این مسیر همراهی و تسهیل کنند و باید به دنبال واقعیت ها باشیم و تعارف ها و شادی پیمایی بپرهیزیم تا کار به ثمر نشیند و در این میان خلاء نقش دبیر مجمع برای نهایی کردن و به نتیجه رساندن و پیگیری طرح ها کاملا محسوس است.

در پایان ساخت کلیپی برای معرفی مدارس فرسوده منطقه و ساخت سرود ملی خیرین مدرسه ساز از پیشنهادهای مطروحه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار