کارگاه آموزشی تجربیات علمی و چالش ­های کرونا در بنیاد مصطفی(ص)

تهران (پانا) - بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان، از طریق شبکه آزمایشگاهی خود، کارگاه آموزشی آنلاین تجربیات علمی و چالش های موجود در تست ویروس کرونا را برگزار می­ کند.

کد مطلب: ۱۰۷۶۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی تجربیات علمی و چالش ­های کرونا در  بنیاد مصطفی(ص)

به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع­ رسانی بنیاد مصطفی(ص)، در ماه ­های اخیر، جهان با بحران شیوع ویروس کرونا روبه‌­رو شده و گسترش سریع آن، ابعاد مختلف زندگی بشری را به چالش کشیده است. تا کنون تلاش ­های متعددی توسط دانشمندان در سراسر جهان برای تشخیص، کنترل و مهار این بیماری صورت گرفته است و نتایج امیدوار کننده­ ای حاصل شده است. تبادل این تجربیات و دستاوردها می­ تواند روند بهبود این بیماری را سریع­تر کند، لذا شبکه آزمایشگاهی بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در نظر دارد، تا برای تحقق این هدف کارگاهی با عنوان "کارگاه آموزشی تجربیات علمی و چالش­ های موجود در تست کرونا با استفاده از روش PCR و تست ­های سرولوژی" را برگزار کند.

از جمله موضوعات مورد بحث در این کارگاه "تاریخچه­ شیوع ویروس کرونا در ایران"، "ایجاد و راه­ اندازی تست­ های مولکولی"، "ارزیابی کیت ­های تشخیصی"، "نقش تست­ های سرولوژی در ایران"، "ایجاد شبکه ملی تشخیص" و "چالش­ های موجود در ایجاد و هماهنگی شبکه تشخیص" است.

این کارگاه با سخنرانی آقایان کیهان آزادمنش، رئیس بخش ویروس­ شناسی و استاد بیوتکنولوژی و ویروس شناسی انستیتو پاستور ایران و مهدی توتونچی، عضو هیئت علمی و استاد ژنتیک مولکولی پژوهشگاه رویان برگزار خواهد شد.

این کارگاه در روز دوشنبه 12 خرداد، ساعت 15 بصورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این کارگاه می­ توانند به لیک زیر مراجعه کنند.

https://step.mstfdn.org/events/workshops

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار