ماجرای فروش خانه مصدق با اسناد جعلی

تهران (پانا) - مرد کلاهبردار که با جعل سند خانه‌های گران قیمت  و خالی را در تهران و شهرستان‌ها تصاحب می‌کرد هنگام تخریب خانه سابق مصدق در نیاوران با شکایت مالک خانه دستگیر و صبح دیروز در شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای فروش خانه مصدق با اسناد جعلی

به‌گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از سال گذشته و با شکایت صاحب یک ویلای 2 هزار متری در نزدیکی فرهنگسرای نیاوران آغاز شد. صاحب ملک در تشریح ماجرا گفت: من تاجر خاویار هستم و در ژاپن زندگی می‌کنم چند سال قبل این ویلا را که متعلق به مصدق بود از ورثه وی خریدم و وقتی به ایران می‌آمدم در آنجا ساکن می‌شدم. در ایامی هم که ژاپن بودم یک سرایدار افغانستانی داشتم که مراقب خانه‌ام بود. چندی قبل این سرایدار به من تلفن کرد و گفت عده‌ای در حال تخریب خانه هستند.
سرایدارم گفت که چند نفر ناگهان وارد خانه شده‌اند و به بهانه اینکه وی معتاد است او را به کمپ ترک اعتیاد برده‌اند و تا ثابت کند که معتاد نیست حدود 10 روز وی را در کمپ نگه داشته بودند اما به محض برگشتن به خانه دریافته عده‌ای در حال تخریب ویلا هستند. پس‌از این تماس بلافاصله به ایران برگشتم و متوجه شدم مردی به‌نام علیرضا خانه مرا با سند جعلی خریده است.
در ادامه وی احضار شد و ادعا کرد که ملک را به‌صورت کاملاً قانونی از فردی به‌نام نیما خریداری کرده است. مأموران به سراغ نیما رفتند و او در اظهاراتش گفت: من از خواهر صاحب ملک وکالتنامه‌ای دارم و او از من خواست تا ملک برادرش را بفروشم حتی من 150 میلیون تومان هم به‌عنوان پیش پرداخت به خواهر مالک اصلی پرداختم. با این اظهارات مأموران به سراغ خواهر مالک رفتند و مشخص شد که در زمان صدور وکالتنامه وی اصلاً در ایران نبوده و مأموران متوجه شدند که نیما با جعل سند و وکالتنامه اقدام به کلاهبرداری کرده است. پس‌از آن سابقه نیما رصد و مشخص شد که او چند سال قبل نیز ملکی 6هزار متری را در شمال کشور و ملکی یک هزار متری را در لواسانات به همین شیوه به فروش رسانده و سوابق متهم نشان داد که او با اهدافی سازمان یافته و برنامه‌ریزی شده به‌دنبال املاک ارزشمندی است که صاحبان آن علاوه بر متمول بودن در ایران زندگی نمی‌کردند. در بررسی‌های بیشتر معلوم شد که نیما چندی قبل نیز با جعل شناسنامه فردی دیگر دسته چک از بانک گرفته و بیش از 200 میلیون تومان هم چک بی‌محل کشیده است.
پرونده سنگین نیما صبح دیروز در شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران با چند شاکی مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص جرایم ارتکابی احتمالی بیشتر وی نیز تحقیقات در حال تکمیل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار