در گفت‌وگو با پانا

چرا نماینده سابق مجلس به گزارش اخیر «دیوان محاسبات» معترض است

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی؛گزارشی دادند گفتند غذای سگ آورده‌اند، بعد گفتند نه نیاوردند، گفتند و تکذیب کردند، بی‌خود مملکت شلوغ شد و آخر سر هم فهمیدیم که چیزی نیست. دلیل این اتفاق ناشی از ساختار اشتباه کمیسیون تلفیق و برنامه و بودجه مجلس است

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در دوره دهم با اشاره به گزارش اخیر دیوان محاسبات واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
چرا نماینده سابق مجلس به گزارش اخیر «دیوان محاسبات» معترض است

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با پانا، اظهار کرد: «کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس دهم با اصلاح آیین‌نامه‌ای تضعیف شد و این کمیسیون را باید نمایندگان مجلس یازدهم به حالت سابق برگرداند. کمیسیون برنامه و بودجه است که به صورت تخصصی برنامه و بودجه را رصد می‌کند، در طول سال تمام تبصره‌ها و تکالیف قانونی از سوی این کمیسیون بررسی می‌شود،‌ برنامه‌های پنج ساله را رصد می‌کند، گزارش‌های دیوان محاسبات به کمیسیون برنامه و بودجه می‌رود و این کمیسیون است که این‌ها را رصد می‌کند. من خواهش می‌کنم که کمیسیون برنامه و بودجه را به حالت سابق برگردانند و آن حالت سابق هم این‌گونه است که کمیسیون تلفیق در اختیار کمیسیون برنامه و بودجه باشد.»

وی ادامه داد: «یک کار اشتباه که صورت گرفته، تشکیل کمیسیون تلفیق است، کشاورزی در مورد بهداشت و درمان نظر می‌دهد، بهداشت و درمان در مورد مسکن نظر می‌دهد، مسکن در مورد صنایع، صنایع در مورد انرژی و ... یعنی ساختار دچار مشکل شده است. پس اولین پیشنهاد من برای مجلس یازدهم این است که ساختار کمیسیون تلفیق و کمیسیون برنامه بودجه را اصلاح کنند. کمیسیون برنامه و بودجه تلفیقی از همه متخصصان هم عمران، مسکن، هم اجتماعی، هم بهداشت درمان و هم بقیه کمیسیون‌ها است.»

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در دوره دهم مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «کمیسیون برنامه و بودجه اکنون مسئولیت صفر تا صد ندارد، مسئولیت بین همه کمیسیون‌ها تقسیم شده است و این اشتباه است. باید به کمیسیون برنامه و بودجه اختیارات کامل بدهیم و از آن هم مسئولیت بخواهیم. کمیسیون برنامه و بودجه باید گزارش دهد که دولت در برنامه چه کار کرد؟ در بودجه سنواتی چه کار کرد؟.»

جعفرزاده یادآوری کرد: «همه مشاهده کردید که دیوان محاسبات گزارشی را ارائه کرد و هر کسی آمد و تکذیب کرد و در نهایت پس گرفتند، اول گفتند دلار را اینگونه کردند، غذای سگ آورده‌اند و بعد گفتند نه غذای سگ نیامده است و ... . قبلاً دیوان محاسبات، گزارش را به کمیسیون برنامه و بودجه می‌داد و کمیسیون آن را بررسی می‌کرد و بعد توضیحات طرف مقابل را مانند یک حَکم می‌شنید و آن را به صحن ارائه می‌کرد اما اکنون همه این‌ها از بین رفته است و دیوان محاسبات خود اقدام کرده و آن را به رئیس مجلس داد و بی‌خود مملکت شلوغ شد و آخر سر هم فهمیدیم که چیزی نیست.»

این نماینده سابق مجلس درباره علی لاریجانی گفت: «باید بگویم متناسب با ویژگی‌های شخصیتی و خانوادگی و هم جایگاه حقوقی ایشان، علی لاریجانی در هر دو بسیار نمره بالایی می‌آورد؛ شاید بگویید از ایشان هم بالاتر داریم، دعا می‌کنم که باشد نه اینکه نباشد اما به شما می‌گویم که دیگر، چنین نمونه‌هایی کمتر به وجود خواهد آمد و کمتر خواهیم دید که آدم باتقوا و خداترسی باشد، با دیانت باشد و هم از لحاظ ارزشی دلسوز به شهدا و انقلاب و نظام و جمهوری اسلامی و جایگاه ولایت باشد و هم به لحاظ تخصصی بر روی مسائل مختلف، تخصص داشته و بتواند اشرافیت کامل داشته باشد، از این افراد کم داریم.»

وی با بیان اینکه تغییر ساختار جرات و جسارت می‌خواهد، تاکید کرد: «البته تغییر ساختارها جرات و جسارت می‌خواهد. دیگر کمیسیون‌های مجلس را هم دچار اشکال می‌دانم، تعداد آن‌ها باید متناسب با وزارتخانه‌ها باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار