رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان بوشهر:

چهار هزار و ۵۸۱ دانش‌آموز بوشهری در آزمون استعدادهای درخشان رقابت می‌کنند

بوشهر(پانا)_ رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت امسال چهار هزار و ۵۸۱ دانش‌آموز این استان برای ورود به پایه‌های هفتم و دهم در آزمون استعدادهای درخشان این استان باهم رقابت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۷۶۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
چهار هزار و ۵۸۱ دانش‌آموز بوشهری در آزمون استعدادهای درخشان رقابت می‌کنند

محمد زنگنه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این تعداد سه هزار و ۲۰۹دانش‌آموز برای پایه هفتم و یکهزارو ۳۷۲ نفر برای پایه دهم داوطلب شرکت در آزمون استعدادهای درخشان هستند.

وی اضافه کرد: استان بوشهر۱۰ مدرسه تیزهوشان دخترانه و پسرانه در پنج منطقه بوشهر، کنگان، دشتی، دشتستان و گناوه دارد.

رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: حدود ۱.۵ درصد از کل دانش‌آموزان هر شهرستان در آزمون استعدادهای درخشان استان بوشهر پذیرفته می‌شوند.

وی یادآورشد: آزمون استعدادهای درخشان استان بوشهر به صورت حضوری در ۳۱حوزه امتحانی برای پایه هفتم و ۱۴ حوزه امتحانی برای پایه دهم برگزار می‌شود.

زنگنه گفت: زمان برگزاری این آزمون به طور قطعی تعیین نشده‌است اما پس از اتمام امتحانات نهایی دانش‌آموزان خواهد بود و آنان می‌توانند برای اطلاع دقیق از آخرین روند برگزاری آزمون به سایت www.azmoon.medu.ir مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در حالی که مهلت اولیه ثبت نام در این آزمون تا سوم اسفند ۹۸بود اما چندید بار تمدید شد و در نهایت ۲۴ اردیبهشت به پایان رسید.

رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: شرط شرکت در آزمون و پذیرش دانش‌آموزان برای پایه هفتم کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس نوبت دوم پایه پنجم و نوبت اول پایه ششم و برای پایه دهم داشتن حداقل معدل کل سالانه ۱۹ در پایه هشتم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار