رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند

تهران (پانا) - رئیس چهارمین جشنواره مستند تلویزیونی از اختصاص بخش ویژه برای تولید مستندهایی با موضوع کرونا در جشنواره امسال خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند

به گزارش روابط عمومی معاونت سیما، سلیم غفوری مدیر شبکه مستند و رئیس چهارمین دوره جشنواره تلویزیونی مستند با اعلام آغاز به کار فراخوان این جشنواره گفت: فراخوان ارسال آثار به جشنواره از ۲۵ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۰ تیر ادامه دارد و مستندسازان فرصت دارند تا این تاریخ آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: با توجه شیوع ویروس کرونا، بی شک هنرمندان و مستندسازان برای تولید آثار خود با مشکلاتی مواجه هستند و روند کار آن ها با کندی و سختی هایی همراه است که ما برای حمایت بیشتر، امسال میزان حق پخش آثاری که به بخش رقابتی جشنواره راه پیدا می کند به میزان ۵۰ درصد افزایش داده ایم.

رئیس چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند ادامه داد: برای آثار کوتاه مبلغ یک و نیم میلیون تومان، آثار نیمه بلند به میزان 3 میلیون تومان و آثار بلند به میزان 5 میلیون تومان به عنوان حق پخش درنظر گرفته ایم.

رئیس چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند با اعلام وجود یک بخش جدید در جشنواره امسال گفت: امسال یک بخش ویژه برای مستندهایی که با موضوع کرونا تولید شده است، در نظر گرفتیم و موضوعات آن حول محورهایی همچون کمک های مردمی، اقدامات جهادگونه ای که در کشور برای کمک به هموطنان صورت گرفت، تلاش های نظام سلامت و کادر درمانی کشور، مجاهدت های مدافعان سلامت، کادر درمانی کشور و ... خواهد بود و شامل بخش فیلم مستند، عکس مستند و مستندنگاری خواهد بود.

دبیر چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند خاطرنشان کرد: به روال سال های گذشته جشنواره ، مستندسازان آثار خود را می توانند در سه بخش کوتاه، نیمه بلند و بلند به جشنواره ارسال کنند. در مورد بخش عکس هم دو بخش تک عکس و مجموعه عکس خواهیم داشت و بخش مستندنگاری هم شامل آثار مکتوب خواهد بود.

وی افزود: امسال برای نخستین بار در جشنواره جوایز تخصصی در رشته هایی همچون تدوین، تصویربرداری، پژوهش ، صدا و .. در نظر گرفته شده که تقدیم مستندسازان می شود.

انتخاب آثار مردمی در چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند

رئیس چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند تصریح کرد: ویژگی های دیگر جشنواره امسال، انتخاب مردمی و داوری آثار توسط هیات داوری است و بخش مردمی هم که از بخش های جذاب جشنواره است با پخش آثار در قالب جشنواره از شبکه مستند مورد قضاوت ببیندگان قرار می گیرد و مردم به آثار پخش شده رای خواهند داد.

وی ادامه داد: انشالله از اواخر تیرماه پخش آثار از شبکه آغاز خواهد شد بعد از اینکه آثار توسط هیات انتخاب، انتخاب می شود و پیش بینی می کنیم در قالب 5 برنامه تلویزیونی آثار پخش شود تا در پاییز اختتامیه جشنواره را برگزار کنیم.

سلیم غفوری با اشاره به برگزاری جشنواره تلویزیونی مستند به صورت غیرحضوری گفت: جشنواره تلویزیونی مستند از ابتدا به صورت غیرحضوری برگزار می‌شد که با توجه به اتفاقات امسال و شیوع کرونا این مسئله نقطه قوتی برای آن به حساب می‌آید. در مورد برگزاری حضوری یا غیرحضوری اختتامیه نیز با توجه به شرایط در زمان لازم تدبیراتی خواهیم داشت.

وی همچنین درباره حمایت شبکه مستند از انجمن‌های صنفی مستندساز گفت: ما با هر دو انجمن صنفی تهیه کنندگان و مستندسازان در تعامل هستیم و بسیاری از اعضای آنان کارهای تولیدی برای شبکه می‌سازند و این جشنواره فرصت خوبی برای مستندسازانی است که کمتر فرصت داشتند آثارشان به نمایش دربیاید.

غفوری در خصوص وجود محدودیت زمانی برای انتخاب آثار در جشنواره تلویزیونی مستند گفت: آثاری که زمان تولیدشان از سال 1396 به بعد است در این جشنواره می‌توانند شرکت کنند همچنین منعی برای پخش مستندهایی که قبلا در جشنواره‌های سینمایی و مستند حضور داشتند وجود ندارد.

همچنین در این مراسم از پوستر چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند با شعار «روایت حقیقت در قاب واقعیت» رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار